Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Ferrari 488 Pista – najmocniejsze V8 w historii Ferrari

„Pista” to po włosku tor. Takim przydomkiem Ferrari nazwało następcę 458 Speciale, zdradzając już na wstępie jego główny atut. Proszę Państwa, oto Ferrari 488 Pista.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Ferrari 488 Pista z V8 o mocy 721 KM

Sercem Ferrari 488 Pista, które ma napsuć krwi miłośnikom Porsche 911 GT2 RS, jest zmodyfikowany 3,9-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka wytwarza 721 KM i kręci się do 8000 obrotów. Czyni to z niej najmocniejsze V8 w historii włoskiej marki. Maksymalny moment obrotowy kształtuje się na poziomie 770 Nm (przy 3000 obr./min. na 7 biegu).

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista jest znacznie potężniejsze i jednocześnie lżejsze od modelu 488 GTB. Wysłany na siłownię przez inżynierów z Maranello pojazd stracił 90 kg i waży teraz 1280 kg.

Ferrari 488 Pista debiutuje

Utracie masy towarzyszył wzrost mocy – o 50 KM. A co za tym idzie – poprawa osiągów. Pista potrzebuje zaledwie 2,8 s, by pędzić z prędkością 100 km/h i 7,6 s od startu, by na liczniku pojawiła się magiczna liczba 200. Dla porównania 488 GTB rozpędza się do setki w 3 s, a od 0 do 200 km/h – w 8,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, wobec 340 km/h Ferrari 488 Pista.

Ferrari 488 Pista tuz przed debiutem w Genewie

Spojler inspirowany F1, poprawione przednie wloty powietrza i odważny tylny dyfuzor. Te elementy szczególnie wpływają na groźny wygląd Ferrari 488 Pista. To dzięki nim również oraz opracowanych w tunelu aerodynamicznym panelach nadwozia udało się Ferrari zwiększyć docisk pojazdu o 20%.

Ferrari 488 Pista

Tworząc Pistę, Ferrari wykorzystało wiedzę zdobytą podczas Mistrzostw Świata FIA World Endurance i w serii Ferrari Challenge. Na pokładzie znalazły się liczne systemy zwiększające przyjemność z jazdy. Należą do nich m.in. elektroniczny dyferencjał E-Diff3, magnetoreologiczne zawieszenie SCM poprawiające komfort prowadzenia, czy autorski system FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), który odpowiada za elektroniczną regulację ciśnienia w zaciskach hamulcowych.

Ferrari 488 Pista od srodka

Cena? Według Autocar Japan, Ferrari Pista będzie startować od 215 000 funtów. Więcej dowiemy się podczas premiery superauta w Genewie już 6 marca.

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze