Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Krótka historia wrzecionowatej kratki Lexusa

„Wąskie usta Predatora”, „ogromny trymer do strzyżenia brody”, „paszcza piranii”. Wrzecionowaty kształt grilla Lexusa na przestrzeni ostatnich 5 lat doczekał się wielu barwnych określeń. Poznajcie jego historię.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Grill Lexusa i jego historia

Charakterystyczna kratka Lexusa ma już 5 lat i nadal polaryzuje opinię publiczną. Na styczniowych targach motoryzacyjny w Detroit dyrektor generalny Lexusa, Jeff Bracken, ujawnił, że wciąż otrzymuje skargi dotyczące kontrowersyjnego projektu grilla. Klienci, szczególnie ci starsi, oceniają go jako radykalny, przestylizowany i zbyt krzykliwy. Wychodzi więc na to, że cel marki został osiągnięty w 100%.

Pomysł na klepsydrowatą osłonę chłodnicy, czyli tzw. „spindle grill” narodził się w 2011 roku, a katalizatorem nadchodzących zmian w wyglądzie pojazdów Lexusa były pojawiające się coraz częściej głosy, że Lexus jest solidnym autem, ale nudnym. Niczym się szczególnie nie wyróżnia i nie budzi emocji. Wyrażane opinie zbiegły się ze słabszym rokiem finansowym japońskiego producenta. Szef marki, Akio Toyoda przysiągł sobie wtedy, że Lexus nigdy już nie będzie nudny. A przede wszystkim – że nie sposób go będzie przeoczyć na drodze.

Projektanci wzięli na warsztat najlepiej wyglądające auto z gamy modelowej – Lexusa LFA i uwzględniając jego stylistykę postanowili wymyślić coś nowego, co można by zastosować w szerszym zakresie.

Sportowy Lexus LFA

Jeśli przyjrzymy się uważnie przedniej części LFA, przy niewielkim wsparciu wyobraźni dostrzeżemy delikatnie wyprofilowaną linię klepsydry. Wraz z ostro zmrużonymi reflektorami stanowi ona najszybciej rozpoznawalny element designu sportowego auta. Projektanci zdecydowali się tę linię pogłębić. Wypchnięcie maski w górę pozwoliło uformować dobrze nam znany układ grilla.

Koncepcyjny Lexus LF-Gh

Nowy język stylistyczny zadebiutował po raz pierwszy w 2011 roku wraz z konceptem LF-Gh. W wersji produkcyjnej przejął go model GS.

Z czasem górna i dola kratka zostały połączone i utworzyły geometryczny kształt. Oprócz wizualnego efektu zabieg taki wpłynął również na poprawę chłodzenia i aerodynamikę auta. Lexus zyskał nowy wygląd i znak rozpoznawczy, który obecnie wpisuje się w tożsamość marki. W swojej najnowszej odsłonie, w zaprezentowanym w Detroit koncepcie LF-1 Limitless, grill stał się elementem trójwymiarowym, wokół którego rozlokowano oświetlenie LED.

Koncept Lexus LF-1

A krytycy kratki? Byli, są i prawdopodobnie będą. Lexus nie zamierza rezygnować z obranego kierunku stylistycznego, wychodząc z założenia, że dobry design zawsze dzieli ludzi.

Zdjęcia: carscoops.com, autoevolution.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze