Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Mercedes Klasy G – nowa odsłona legendy

Terenowa ikona powraca w niezmienionej formie, ale odchudzona, z nowym zawieszeniem i technologią na pokładzie. Mercedes G w oprawie ognia i dymu oraz w towarzystwie samego Arnolda Schwarzeneggera zadebiutował w Michigan Theatre w Detroit.

Nowa Klasa G

Przeprojektowanie Klasy G nie należało do rzeczy łatwych. Mówimy przecież o legendzie, która przez ostatnie 40 lat niewiele się z zewnątrz zmieniła. Niemiecki producent przyzwyczaił nas do tego, że tak, jak w życiu pewne są śmierć i podatki, tak ich terenówka zawsze będzie wyglądała tak samo. Bez względu na pogodę polityczną, modę czy najnowsze motoryzacyjne trendy, kanciasta sylwetka Gelendy musi pozostać nienaruszona.

Przygotowując się do zaprezentowania światu nowego Mercedesa G producent uspokoił wszystkich krótką reklamą, która zapowiadała, że DNA marki zostanie zachowane:

 

Wygląd zewnętrzny

Nowa odslona Mercedesa Klasy G

Zmiany z zewnątrz przeprowadzono z chirurgiczną precyzją. Objęły wygładzenie nadwozia w kilku miejscach, modyfikację reflektorów (usunięto doświetlający pasek) i tylnych świateł. Terenówka otrzymała nowe, niżej osadzone pióra wycieraczek i bardziej zaokrąglone lusterka. Bez zmian pozostały kierunkowskazy, czy umiejscowienie koła zapasowego na tylnej klapie. Mercedes zadbał również o to, by dźwięk przy zamykaniu drzwi zachował to samo brzmienie, co w poprzedniej generacji.

Wymiary

Klasa G

Mercedes Klasy G urósł w stosunku do poprzednika. Jest od niego o 53 mm dłuższy i o 121 mm szerszy. Dzięki nowym wymiarom pasażerowie w drugim rzędzie zyskali dodatkową przestrzeń (150 mm) na nogi.

Wnętrze

Kokpit nowej Klasy G

Kabina przeszła gruntowną przemianę. Pojawił się zestaw wskaźników z podwójnym wyświetlaczem zintegrowanym z deską rozdzielczą, kierownica z touchpadem, metalowe przyciski. Jest więcej schowków, o które prosili klienci oraz wiele elementów nawiązujących do charakterystycznego design marki. Wszystko to podane w luksusowej oprawie, która ma wpłynąć na komfort podróżowania.

Mercedes Klasy G

Kierowca do swojej dyspozycji ma sprzęt grający marki Burmester, kamerę 360 stopni z widokiem z góry
i liczne systemy bezpieczeństwa na pokładzie.

Zdolności terenowe

Zdolnosci terenowe nowej Klasy G

Producent zapewnia, że pomimo skupienia się na komforcie wnętrza, nowa G klasa nie straciła nic ze swoich zdolności off-roadowych. A nawet więcej – jest jeszcze lepsza w tym aspekcie. Auto wykorzystuje ramę drabinową i wyposażone jest w reduktor oraz 3 blokady mechanizmu różnicowego. Dodatkowo ma nowe zawieszenie przedniej osi (+sztywna tylna oś) poprawiające właściwości w terenie.

Mercedes Klasy G

W pokonywaniu przeszkód ma pomóc sporych rozmiarów prześwit (241 mm). Zwiększyła się również głębokość brodzenia (700 mm). Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 30 i 31 stopni. Kąt rampowy to 26 stopni.

Nowa Klasa G Mercedesa

Mercedes Klasy G zyskał nowy tryb G-MODE, który zmienia charakterystykę układu kierowniczego, zapewniając maksymalne możliwości w najtrudniejszym terenie.

Silnik

Mercedes Klasy G

Na początku Klasa G będzie sprzedawana z 4-litrową jednostką V8 o mocy 416 KM i momencie obrotowym na poziomie 609 Nm. Silnik zostanie sprzężony z 9-biegową automatyczną skrzynią z rozdziałem momentu obrotowego i napędem na 4 koła. Z czasem możemy spodziewać się poszerzenia oferty silnikowej.

Cena

Odchudzona o 170 kilogramów nowa Klasa G będzie dostępna w sprzedaży od czerwca na rynku niemieckim. Cena bazowa? 107 040 euro (ok. 447 000 zł).

 

Zdjęcia: carscoops.com, motor1.com

Komentarze