Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Renault Clio R.S. 18

Renault świętuje 40 lat swojego związku ze światem Formuły 1 specjalną edycją modelu Clio R.S. 18. To tak naprawdę pakiet stylistyczny, bo pod maską auta nie zaszły żadne zmiany.

Sportowe Clio R.S. 18

Pojazd bazuje na Clio R.S. Trophy 220 EDC. To oznacza, że dysponuje bezpośrednim układem kierowniczym oraz utwardzonym zawieszeniem. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, który generuje 220 KM i 280 Nm. Mały hot-hatch wystrzeliwuje do setki w czasie 6,6 s i może rozpędzić się do 235 km/h.

Clio R.S.18 - hold wobec Formuly 1

Z zewnątrz Clio R.S. 18 wyróżnia się czarnym nadwoziem, z którym kontrastuje kolor żółty na zderzaku, listwach bocznych oraz obręczach kół. Nowy jest też dach w kolorach Renault Sport, który można podziwiać z wysokości drona.

Dach Clio R.S.18

W standardzie na wyposażeniu auta znalazł się oryginalny wydech Acrapovic, a we wnętrzu Alcantara, skórzana kierownica i dywaniki podłogowe marki Renault Sport. Kierowca wsiadając do środka zauważy też z pewnością charakterystyczne symbole R.S. na progach oraz otwory wentylacyjne wykończone materiałem imitującym włókno węglowe.

Clio R.S. 18 - wykonczenie wnetrza

Clio R.S. 18 - detale

Renault nie ujawnił, w ilu egzemplarzach Clio R.S. 18 zostanie wyprodukowane, ale z pewnością będzie to liczba mocno limitowana.

Limitowana wersja Clio R.S.18

Szybki hot-hatch pojawi się na rynku europejskim jeszcze w pierwszej połowie roku. Wtedy też poznamy jego cenę.

Zdjęcia: motor1.com

Komentarze