Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Fisker EMotion

Henrik Fisker, znany przede wszystkim z zaprojektowania zjawiskowej Karmy, ale także Astona Martina DB9 oraz BMW Z8, powraca z nowym projektem, który ma generować emocje. Nazywa się Fisker EMotion.

Fisker EMotion

EMotion jest eleganckim elektrycznym sedanem o wyrazistej stylistyce, która przywołuje w pamięci design Karmy. W odróżnieniu od niej EMotion posiada jednak przestronniejszą kabinę, w której królują 3 ekrany.

Fisker Emotion od srodka

Nie są tak duże jak w koncepcie Byton, ale pozwoliły niemal całkowicie wyeliminować klasyczne przyciski
i pokrętła.

Fisker EMotion

Fisker jest bowiem zdania, że to panele dotykowe, odpowiednio dopasowane do wnętrza, stanowią współcześnie o luksusie auta.

Fisker EMotion

Na uwagę zasługują sterowane za pomocą smartfona oryginalne drzwi (butterfly doors), podświetlane klamki oraz imponujące koła w rozmiarze 24-cali.

Fisker EMotion

Bezemisyjna EMotion będzie zasilana kilkoma jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy ok. 782 KM. Maksymalna prędkość pojazdu to 260 km/h, a deklarowany sprint do setki wynosi ok. 3 s.

Fisker EMotion

Na wyposażeniu auta nie mogło zabraknąć funkcji autonomicznej (4.stopień). Kluczem do niej jest system LIDAR, którego czujniki ukryto na bokach auta oraz z przodu, tuż poniżej logo.

Fisker Emotion

EMotion na pełnym ładowaniu może pokonać ok. 640 kilometrów. Co ciekawe, Fisker wespół z firmą Solid Power pracuje nad jeszcze bardziej zaawansowanymi akumulatorami, które potencjalnie zwiększą zasięg do 800 kilometrów. Superwydajna bateria trafi do auta najwcześniej po 2020 roku. Podano również do wiadomości, że 9 minut pod prądem umożliwia przejechanie 200 kilometrów.

Fisker EMotion będzie oferowany w standardzie z czterema indywidualnymi siedzeniami, ale za dopłatą dostaniemy dodatkowy fotel. Produkcja elektryka rozpocznie się prawdopodobnie w 2019 roku w USA. Cenę bazową ustalono na poziomie 129 900 dolarów. Zainteresowani mogą już składać rezerwację w wysokości 2000 dolarów.

 

Zdjęcia: carbuzz.com, theverge.com

Komentarze