Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Byton – elektryczny crossover z Chin

Na taragach CES w Las Vegas zadebiutował Byton – naszpikowany najnowszą technologią crossover o napędzie elektrycznym.

Dokopać Tesli Motors. Marzy o tym chyba każda nowa firma czy startup z szeroko rozumianej branży automotive, a najgłośniej to marzenie jest artykułowane każdego roku na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. Nie jest to jednak proste zadanie, o czym przekonała się amerykańska firma Faraday Future.
O ich „samochodzie jutra”, zeszłorocznej gwieździe targów, dziś mało kto pamięta.

Byton

Z Bytonem ma być inaczej. Marka została zarejestrowana w 2017 roku i należy do Future Mobility Corp. Na czele przedsięwzięcia stanął były manager BMW, Carsten Breitfeld, który w przeszłości odpowiadał m.in. za projekt BMW i8. Inicjatywę zasiliło również wielu inżynierów z Tesli Motors oraz… ze wspomnianej firmy Faraday Future.

Byton

Byton jest w pełni elektrycznym pojazdem, zdolnym do pokonania w najbogatszym wariancie 520 kilometrów. Czyni to z niego ciekawą alternatywę dla długodystansowego Modelu X.

Na plus je również czas ładowania. Jego twórcy twierdzą, że zaledwie 20 minut pod prądem, czyli postój na kawę, wystarcza, by przejechać nim 240 kilometrów. Z kolei napełnienie baterii do poziomu 80% ma zajmować nie więcej niż 30 minut.Byton

Z zewnątrz auto wyróżnia się przede wszystkim brakiem klasycznych lusterek na rzecz kamer i licznych czujników. Trudno sobie jednak wyobrazić, by takie rozwiązanie trafiło do wersji produkcyjnej.Byton

Znacznie ciekawsze jest wnętrze. Deska rozdzielcza Bytona jest jednym wielkim ekranem liczącym dokładnie 25 cm szerokości i 125 cm długości. Można go obsługiwać za pomocą gestów lub dotykowo.Byton

Wielofunkcyjny tablet jest intuicyjny w obsłudze i umożliwia kontrolowanie wszystkich najważniejszych funkcji w aucie.BytonNowością są także siedzenia obracane do wewnątrz o 13 stopni, co ma ułatwiać komunikację w kabinie.

Byton - kierownica jak smartfon

Byton jest wyposażony w 3. poziom autonomiczności. Oznacza to, że systemy pokładowe mogą przejąć funkcję prowadzenia pojazdu w określonych sytuacjach. Kierowca musi jednak cały czas pozostawać na posterunku. 4. poziom autonomiczności, umożliwiający w pełni autonomiczną jazdę, zostanie zaimplementowany w 2020 roku.

Elektryczny crossover o nazwie Byton

Crossover będzie powstawał w zakładzie produkcyjnym w Nanjing, a w chińskich salonach pojawi się pod koniec 2019 roku. Wkrótce potem – w 2020 roku jego debiut przewidziany jest w Europie oraz w USA. Wstępnie cena podstawowej wersji ma nie przekraczać 45 000 dolarów.

 

Źródło: motor1.com, byton.com, carnewschina.com

Komentarze