Urus – SUV na miarę Lamborghini
5 lat. Tyle czasu minęło od pojawienia się konceptu Lamborghini Urus na targach motoryzacyjnych w Pekinie. W końcu doczekaliśmy się produkcyjnej wersji potężnego SUV-a, który będzie rywalizował m.in. z Bentleyem Bentaygą.
Podobno dwa razy nie wchodzi się do tej samej rzeki. Z tego powiedzenia nic sobie nie robi włoska manufaktura. Pierwszy SUV marki – model o kryptonimie LM002, określany potocznie terminem Rambo-Lambo, zadebiutował w czasach, w których świat nie był na niego gotowy. Cena robiła swoje. Inaczej ma być z Lamborghini Urus, na którym koncern chce zarabiać.
Mocno wyrzeźbione nadwozie z krótkimi zwisami w połączeniu z wąskimi reflektorami nadają Lamborghini Urus agresywny wygląd. W tylnym dyfuzorze można dopatrzyć się inspiracji sportowymi autami Lamborghini.
To, co stanowi o władczości Urusa skrywa jego maska. Długo wyczekiwany przez wszystkich sympatyków motoryzacji włoski SUV napędzany jest przez 4-litrową jednostkę V8 biturbo o mocy 650 KM i 850 Nm.
Z jednostką współpracuje 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF, która umożliwia w szerokim zakresie rozdział momentu obrotowego pomiędzy obie osie. Standardowo na przód trafia 40% momentu, a na tył 60%.
Pod względem przyspieszenia do setki Urus nie odbiega jakoś szczególnie od Aventadora (2,9 s). Rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 s. Maksymalna prędkość – 300 km/h – jest imponująca, biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu i wagę na poziomie 2154 kilogramów.
Z ciekawostek należy wymienić tylne koła skrętne, które ułatwiają manewrowanie i stabilność w zakrętach.
Wrażenie mogą robić największe hamulce na świecie. SUV-a wyposażono w karbonowo-ceramiczne tarcze z przodu, których średnica wynosi aż 440 mm.
Producent dla Urusa przewidział zestaw 21-calowych obręczy, ale kupujący mogą zdecydować się na wybór nawet 23-calowych felg wraz z oponami Pirelli P Zero Corsa.
Kabinę SUV-a wypełnia dużo ostrych krawędzi. Nie brakuje tu materiałów o najwyższej jakości: egzotycznej skóry, drewna i włókna węglowego. Urus otrzymał cyfrowy zestaw wskaźników i został wyposażony w 6 trybów jazdy.
Lamborghini Urus powstanie w zakładzie produkcyjnym Sant’Agata Bolognese we Włoszech. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na wiosnę 2018 roku. Lamborghini planuje wypuszczać rocznie 3500 sztuk tego sportowego SUV-a, którego cena zaczynać się będzie od ok. 200 000 dolarów (171 429 euro).
Zdjęcia: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze