Twój blog motoryzacyjny

Aston Martin Vantage

Aston Martin Vantage zadebiutował 12 lat temu. To niemal prehistoria, dlatego od jakiegoś czasu brytyjski producent z Gaydon zapowiadał premierę nowej generacji auta. W końcu się doczekaliśmy.

Najnowszy Vantage jest nowy w każdym aspekcie: poczynając od podwozia, po układ napędowy
i technologię, która znalazła się na pokładzie, a na aerodynamice kończąc.

Moc auta – 510 KM – pochodzi zgodnie z oczekiwaniami od 4-litrowej jednostki V8 twin turbo AMG, którą sprzężono z 8-biegową automatyczna skrzynią ZF (w opcji dostępna będzie również manualna przekładnia).

Aston Martin twierdzi, że silnik zamontowany jest na tyle nisko, że auto cechuje się optymalnym położeniem środka ciężkości i ma idealny rozkład masy 50:50. Z kolei konstrukcja z lekkich kompozytów pozwoliła utrzymać wagę na poziomie 1530 kilogramów. Ma to przełożenie na osiągi. Vantage przyspiesza do setki w 3,6 s i może jechać z maksymalną prędkością 313 km/h.

Podwozie stanowi ewolucję struktury aluminiowej z modelu DB11, z czego aż 70% to całkowicie nowe komponenty. Pojazd wyposażony jest w zawieszenie wykorzystujące amortyzatory adaptacyjne, a kierowca może wybierać spośród 3 trybów jazdy: Sport, Sport Plus i Track.

Nowy Aston Martin Vantage jest również pierwszym modelem marki, w którym zastosowano elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy. W połączeniu z systemem kontroli stabilności nowy układ wpływa na poprawę zachowania auta zarówno na prostej, jak i w zakrętach. Tako rzecze Aston Martin.

Aerodynamika była kluczowym elementem przy projektowaniu nadwozia. Przedni splitter zawłaszcza powietrze i kieruje w stronę tylnego dyfuzora. Specjalne kanały pod podłogą zapewniają, że ten proces przebiega nieprzerwanie i bez turbulencji tylnych kół.

Z zewnątrz nowy Vantage wyróżnia się ostrzejszym przodem, bardziej wyrzeźbionymi bokami i aerodynamicznymi dodatkami. Projektanci porównują jego sylwetkę do rekina, który zawsze jest w ruchu, poszukując swojej ofiary. Szeroko ustawione wąskie reflektory i niska kratka tylko pogłębiają to wrażenie.

Modernizację przeszła także kabina, w której odnajdą się teraz szczególnie wysocy kierowcy. System infotainment i elektronikę zaczerpnięto z Mercedesa, a zestaw wskaźników pochodzi z DB11. Nie brakuje alcantary, włókna węglowego oraz skóry, którą obszyto fotele.

Zamówienia można już składać. Cena nowego Vantage w Niemczech zaczyna się od 154 000 euro. Pierwsze samochody do klientów zostaną dostarczone w drugim kwartale 2018 roku. Jacyś zainteresowani?

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze