Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Hennessey przedstawia: Venom F5 jak tornado

Po wielu zwiastunach w sieci Hennessey w końcu odkrył karty i na targach SEMA w Las Vegas zaprezentował w pełnym blasku Venoma F5. Teraz kwestią czasu jest, kiedy superauto teksańskiej firmy zobaczymy podczas sprintu po rekord prędkości.

Venom F5

F5 w skali Fujity oznacza najwyższą siłę tornada w USA, które uderza z prędkością sięgającą nawet 500 km/h. Nawiązanie jest aż nazbyt czytelne. Venom F5 ma być jak tornado, które złamie granicę 480 km/h
i pokaże miejsce w szeregu Bugatti i Koenigseggowi.

Venom F5

Podkreślmy od razu, to zupełnie inne auto niż Venom GT – nadal dzierżący nieoficjalny tytuł najszybszego pojazdu na prostej – 435 km/h (próba jednak nie spełniała wielu warunków wyznaczonych przez Guinnessa).

Venom F5 powstał niemal od zera. Hennessey zrezygnował z podwozia Lotusa, które zastąpiła nowa konstrukcja wykonana z włókna węglowego. Pojazd ma dostojniejszy przód od GT i wyrzeźbiony funkcjonalny tył, który ma „robić robotę” przy dużej prędkości.

Hennessey Venom F5

Prace nad aerodynamiką trwały 4 lata. Owocem jest niski współczynnik oporu powietrza na poziomie Cx 0,33. Dla porównania Venom GT ma Cx 0,44, a Bugatti Chiron – Cx 0,38.

Niech nikt nie oczekuje układu hybrydowego. Hennessey w wywiadach podkreśla, że jest purystą i lubi prostotę oraz tradycyjne rozwiązania, a to oznacza jedno – potężną benzynową jednostkę. Moc Venoma F5 pochodzi z 7,4-litrowego podwójnie doładowanego V8, który generuje 1600 KM i 1762 Nm.

Venom F5

Jednostkę zespolono z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a cała moc trafia na tylną oś. Dla tych, co lubią rodeo przewidziano manualną przekładnię (w opcji), z zastrzeżeniem, że dobrze wtedy trzymać obie ręce na kierownicy, bo walka z brakiem trakcji jest nieunikniona.

Możemy spodziewać się, że niebawem Hennessey spróbuje rozpędzić Venoma F5 do 483 km/h. Pomóc w tym mają rozbudowana aerodynamika oraz niewielka masa superauta – tylko 1315 kg. To o prawie 700 kilogramów mniej od Chirona, dla którego największym wyzwaniem przy biciu rekordów prędkości są opony
i ich wytrzymałość. Lekki Hennessey Venom F5 ma nie mieć tego problemu.

Venom F5

Nie ujawniono jeszcze zdjęć z wnętrza pojazdu, ale podobno można w nim znaleźć skórę, karbon i Alcantarę. Hennessey obiecuje również, że Venom F5 jest przestronny i bez problemu pomieści gracza NFL o wzroście 198 cm. Że nie jest to marketingowy bełkot świadczyć ma fakt, że wśród zamawiających nowego Venoma znalazł się zawodnik ligi futbolu amerykańskiego.

W Hennessey Sealy w Teksasie powstaną w sumie 24 sztuki. Cena egzemplarza wyniesie 1 600 000 dolarów, kwota może jednak wzrosnąć do ponad 2 000 000 zielonych, jeśli nabywca zdecyduje się na doposażenie auta.

 

Zdjęcia: motor1.com, carscoops.com

Komentarze