Twój blog motoryzacyjny

Szybkie pojazdy Kena Blocka

Ken Block miał do czynienia z najróżniejszymi pojazdami w swoim życiu. Sprawdź najlepsze auta Kena Blocka!

Ford Fiesta HFHV

Gwiazda Gymkhany numer 5. W 650-konnej Fieście (na bazie Fiesty RS WRC) zbudowanej przez M-Sport
i udoskonalonej przez Monster Word Rally Team Ken Block podbił San Francisco. Podczas filmowania część miasta została zamknięta, co kosztowało Kena i jego sponsorów podobno okrągły milion dolarów.

Ford Escort MkII RS

Pierwszy typowo rajdowy pojazd Blocka z napędem na tył. Quick Motorsport zadbało o odpowiednią moc (333 KM z 2,5-litrowej 4-cylindrowej jednostki Millington), a Japończycy z Rocket Bunny przygotowali szerokie nadwozie.

Ford Focus RS

Focus RS jest prywatnym autem Blocka, który uczestniczył w pracach nad jego napędem AWD. Hot-hatch pod maską skrywa 2,3-litrową jednostkę EcoBoost o mocy 350 KM. Pierwsza setka, jeśli tylko kierowca sprawnie radzi sobie z manualną przekładnią, pojawia się już po 4,7 s. Prędkość maksymalna sięga 266 km/h.

Ford Focus RS RX

Współpraca pomiędzy Ford Performance, Hoonigan Racing Division oraz M-Sport zaowocowała projektem, który może poszczycić się niebanalnymi wartościami – ponad 600 KM i 900 Nm momentu obrotowego i sprint do setki w czasie poniżej 2 sekund. Forda Focusa RS RX Ken Block używał w Gymkhanie 9.

Subaru Impreza WRX STI

Od tego auta wszystko się zaczęło. W pierwszej Gymkhanie Ken Block usiadł za kierownicą 530-konnej Imprezy WRX STI przygotowanej przez Crawford Performance.

Ford Fiesta ST HFHV (Hybrid Function Hoon Vehicle)

Wbrew słowu ‘Hybrid’ – nie jest to hybryda. Pojazd bazuje na Fieście RS WRC, a odznacza się tym, że można go szybko dostosować do różnych zawodów. Pod maską skrywa 2-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 600 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Napęd na obie osie przenoszony jest za sprawą 6-stopniowej skrzyni biegów Sadev, a zawieszenie to dzieło M-Sport. W zeszłym roku auto trafiło na sprzedaż i można było zostać jego właścicielem za równowartość 250 000 funtów.

Ford F-150 RaptorTRAX

Na bazie Forda F-150 Raptora powstał ekstremalny skuter śnieżny z off-roadowym zawieszeniem, 6,2-litrowym silnikiem V8 i gąsienicami Mattracks. W projekt zaangażowała się kalifornijska firma Special Vehicle Concept, która zadbała o to, by Ken Block mógł nim wjechać niemal wszędzie.

Ford Mustang Hoonicorn RTR V2

Do najbardziej szalonych pojazdów Kena Blocka należy Ford Mustang z 1965 roku ochrzczony imieniem Hoonicorn RTR. Block rozrabiał nim w Mieście Aniołów (Gymkhana numer 7), wtedy jednak auto miało ‘zaledwie’ 850 KM. W 2016 roku Block postanowił wycisnąć z 6,7-litrowej jednostki V8 jeszcze więcej. Dzięki wsparciu ze strony 2 turbosprężarek oraz wtryskowi metanolu udało się wygenerować 1400 KM. Nie tak dawno temu mogliśmy oglądać go podczas wspinaczki na Pikes Peak.

Can-Am Maverick Max X RS Turbo

Skrzyżowanie roweru crossowego z samochodem rajdowym. Zespół Hoonigan przerobił 130-konnego Mavericka w pustynną 4-osobową bestię. Pojazd posiada homologację i można nim poruszać się legalnie również po mieście.

Ford Escort RS Cosworth

Zmodyfikowana rajdówka z 2-litrową jednostką turbo o mocy 400 KM (550 Nm) to najnowszy nabytek Amerykanina. Napęd standardowo trafia na wszystkie koła.

Interesującą ciekawostką jest fakt, że dokładnie ten egzemplarz Escorta RS (rocznik 1991) występował
w przeszłości w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Za kierownicą Forda siedział również Hołek. Jak wykorzysta go Block? Możemy się tylko domyślać.

 

Zdjęcia: topgear.com, autoweek.com, carscoops.com, hooniganracing.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze