Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Toyota Century – Rolls-Royce po japońsku

Toyota Century powstała z okazji setnej rocznicy urodzin założyciela marki, Sakichiego Toyody, w 1967 roku. Wóz stanowił synonim prestiżu, a wyróżniał się stonowaną elegancją i niezwykłą dbałością o detale. Wkrótce zadebiutuje jego 3. generacja.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Toyota Century

Toyota Century to pojazd o imponujących rozmiarach. Ma ponad 5 metrów długości (5335 mm) i prawie 2 metry szerokości (1930 mm) Z rozstawem osi wynoszącym 3 metry prezentuje się majestatycznie.

Toyota Century

Japończycy postanowili jak najmniej zmieniać w jej wyglądzie. W tym sensie Century jest wierna tradycji oraz stylistyce lat 80. Auto ma wydłużone drzwi, które mają ułatwiać wsiadanie i wysiadanie, przód z charakterystyczną kratką i podniesiony dach. Ten ostatni gwarantuje przestronność i wygodną pozycję dla głowy.

Toyota Century

Klasyczny wygląd to tylko pułapka dla oczu. Toyota zadbała o to, by samochód otrzymał adaptacyjne LED-owe reflektory, a na jego pokładzie znalazły się najnowsze rozwiązania wpływające na komfort
i bezpieczeństwo.

Century

Z firankami w drzwiach, drewnem i prawdziwą wełną, którą obszyte zostały szerokie fotele (z funkcją masażu) sąsiaduje wyświetlacz LCD wraz z systemem audio z 20 głośnikami (zastąpił odtwarzacz kaset magnetofonowych). Opcja skórzana jest dostępna, ale kosztuje drożej i jest przeznaczona dla tych, którzy wolą luksus w zachodnim stylu.

Century - limuzyna Toyoty

Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji nie tylko panel z klimatyzacją, ale również elektrycznie regulowane oparcia na nogi, stolik do pisania i lampkę do czytania.

Toyota Century

Za bezpieczeństwo odpowiada rozbudowany system Toyota Safety Sense. Składają się na niego m.in. system monitorowania martwego pola, układ wczesnego reagowania w przypadku zderzenia czy system wykrywający ruch na jezdni podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Japońska marka opracowała również nowe opony, które nie tylko redukują drgania na drodze, ale również są mniej hałaśliwe dla podróżujących.

Toyota Century

Największa zmiana zajdzie pod maską. Toyota idzie z duchem czasu i rezygnuje z jednostki V12, którą zastąpi skromne V8 w układzie hybrydowym. Priorytetem jest zmniejszenie zużycia paliwa. Szczegóły poznamy jeszcze w tym miesiącu na Tokyo Motor Show, gdzie Century zaprezentuje swoje wdzięki w pełnej krasie.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze