Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Koenigsegg Agera RS w teście przyspieszenia

Kiedy wydawało się już, że wynik uzyskany w teście przyspieszenia (i hamowania) przez Chirona ma szansę na dobre zapisać się w pamięci ludzkiej, pojawił się on, cały na biało, i w 36 sekund zrobił wielki reset w historii rekordów. Nowym „szeryfem w mieście” jest Koenigsegg Agera RS.

Christian von Koenigsegg

Miesiąc temu Bugatti Chiron, za kierownicą którego usiadł Juan Pablo Montoya, rozpędziło się od 0 do 400 km/h i następnie zatrzymało w 41,96 s. Test odbył się na odcinku 3112 m, a uzyskany rezultat trafił do historii rekordów w kategorii: przyspieszenie i hamowanie „zero-400-zero”.

W dniu 1 października wynik Chirona został pobity przez szwedzką markę Koenigsegg. Na płycie nieczynnego wojskowego lotniska w Vandel w Danii fabryczny kierowca Niklas Lilja w aucie użyczonym przez klienta – modelu Agera RS osiągnął prędkość 403 km/h (od 0 do 400 km/h w 26,88 s, kontrola trakcji pracowała jeszcze przy 183 km/h), po czym zatrzymał pojazd do zera w 9,56 s (czyli od 0 – 400 – 0 km/h w 36,44 s).Wszystko to na odcinku o długości 2441 metrów.

Koenigsegg Agera RS

Standardowa Agera RS waży 1295 kg i posiada silnik V8 o pojemności 5-litrów, który generuje 1160 KM oraz cechuje się momentem obrotowym na poziomie 1280 Nm. Model, który ustanowił rekordowy przejazd, miał pakiet mocy One:1 (1360 KM i 1369 Nm) i był wyposażony w klatkę bezpieczeństwa.

Koenigsegg Agera RS

Dla porównania: dwutonowe Bugatti Chiron napędzane jest 8-litrową jednostką W16 z 4 turbosprężarkami, która ma 1500 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1600 Nm.

A oto i sam rekordowy przejazd Koenigsegga:

 

Źródło: Koenigsegg

Komentarze