Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Najpiękniejsze samochody w historii motoryzacji #1

Samochody czasami bywają zabawne. Potrafią być szybkie i wściekłe. Zdarza się też, że są stylistycznym majstersztykiem. Dzisiejszym wpisem rozpoczynam cykl o najpiękniejszych pojazdach w historii motoryzacji.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Bugatti Type 57SC Atlantic

Bugatti Type 57SC Atlantic

To nie tyle samochód, co rzeźba przedwojennej Europy. Art deco na kołach. Jedno z ostatnich dzieł wykonanych ludzką ręką, która wkrótce potem zaczęła budować czołgi.

Rzezba na kolach - Bugatti Type 57SC Atlantic

Bugatti Type 57SC Atlantic powstało w 3 egzemplarzach, z czego jeden z rocznika 1936 kilka lat temu zmienił właściciela za oszałamiającą kwotę 30-40 milionów dolarów. O drugim egzemplarzu wiadomo tylko tyle, że należy do prywatnej kolekcji Ralpha Laurena oraz że zwyciężył w prestiżowym konkursie piękności – Concorso d’Eleganze Villa d’este. Los trzeciego jest nieznany, prawdopodobnie został rozbity w wypadku.

Bugatti Type 57SC Atlantic

O wyjątkowości dwudrzwiowego coupe świadczy połączenie funkcji i formy. Auto jak na swoje czasy prezentowało się niezwykle futurystycznie. Wyróżniała je nietypowa linia drzwi i szyb oraz nitowana płetwa ciągnąca się przez cały dach. Pod maską umieszczono 8-cylindrową jednostkę o mocy 170 KM, która dostała turbodoładowanie. Samochód ważył niecałe 1000 kilogramów i mógł rozwijać prędkość 200 km/h.
A to wszystko w 1938 roku.

Jaguar E-Type

Jaguar E-Type

E-Type zadebiutował w 1961 roku. Enzo Ferrari powiedział o nim, że to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek powstał. Jego smukłe nadwozie z długą maską i charakterystycznymi reflektorami stworzył prawdziwy mag designu – Malcolm Sayer.

E-Type

Auto było rewolucyjne nie tylko pod względem wyglądu. E-Type miał niezależne tylne zawieszenie (niespotykane w tym czasie) i standardowo był wyposażony w hamulce tarczowe na przedniej i tylnej osi.

E-Type

E-Type powstawał przez 14 lat, sprzedając się łącznie (wszystkie wersje nadwoziowe) w liczbie ponad 70 000 egzemplarzy.

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

W wrześniu obchodziła swoje 50. urodziny. Alfa Romeo 33 Stradale jest jednym z najrzadszych pojazdów włoskiej marki. I z pewnością jednym z najdroższych, jakie ujrzały światło dzienne. W 1967 roku wóz kosztował 9,7 mln lirów, podczas gdy średnie roczne zarobki we Włoszech wynosiły 150 000 lirów.

33 Stradale

Samochód powstał na bazie prototypu pojazdu wyścigowego Tipo 33 w 18 egzemplarzach. Jego projektantem był Franco Scaglione, który zadbał o oryginalną linię, wypukłe boki auta oraz kształt owalnych podwójnych reflektorów.

Piekna Wloszka - Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale nie była szczególnie mocna – 2-litrowa jednostka V8 zapewniała 230 KM i 183 Nm, ale dzięki niskiej masie (700 kg) mogła rozpędzić do setki w 5,5 s i jechać z maksymalną prędkością 260 km/h.

Alfa Romeo

Współcześnie za dobrze utrzymany egzemplarz trzeba zapłacić kilka milionów dolarów. Stradale posiada stałą ekspozycję w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese. Pojazd można spotkać także na największych salonach samochodowych na świecie.

 

Zdjęcia: carscoops.com, supercars.net, jalopnik.com, gentlemansgazette.com, tominiclassics.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze