Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Gwiazda frankfurckich targów – Mercedes-AMG Project One

We Frankfurcie zadebiutował długo wyczekiwany Mercedes-AMG Project One. Hiperauto rodem z Formuły 1 rzuca cień na świętą trójcę, którą reprezentują zaawansowane technologicznie LaFerrari, McLaren P1 oraz Porsche 918 Spyder.

Project One

Projekt superauta z gwiazdą na masce od samego początku jego ogłoszenia w mediach budził emocje. Niemcy anonsowali, że będzie to pojazd żywcem wyjęty z Formuły 1, ale z homologacją drogową. Wskazywali na jego hybrydowy napęd i sugerowali, że jego osiągi wszystkich zaskoczą.

Project One - Mercedes o mocy 1000 KM

Dziś wiemy już, że producent nie rzucał słów na wiatr. Mercedes AMG Project One napędzany jest przez 5 silników. Główne serce stanowi turbodoładowana spalinowa jednostka V6 o pojemności 1,6 l, wspomagana przez 4 elektryczne silniki – dwa na przedniej osi, jeden zamontowany przy wale napędowym, i kolejny zintegrowany z turbosprężarką. Łączną moc układu oszacowano na ponad 1000 koni mechanicznych.

Project One Mercedesa

Silniki bolidów Formuły 1 kręcą się maksymalnie do 13 500 obr./min. W przypadku Project One Mercedes ograniczył obroty do 11 500 na minutę. Jednocześnie Niemcy określili żywotność silnika na 50 000 kilometrów. Po pokonaniu takiego dystansu właściciel musi przygotować się na kosztowny serwis.

Project One

Mercedes był zmuszony zbudować dla swojego hiperauta całkowicie nową 8-stopniową przekładnię AMG Speedshift. Może być używana w trybie automatycznym lub obsługiwana za pomocą łopatek przy kierownicy. Na wyposażeniu pojazdu znalazły się układ wektorowania momentu obrotowego, a także system odzyskiwania energii.

Mercedes AMG Project One

Project One może wykorzystywać tylko silniki elektryczne – zasięg wynosi wtedy ok 25 kilometrów.

Projekt Mercedesa o mocy 1000 KM

Nadwozie pojazdu zostało podporządkowane aerodynamice. Monokok wykonano z włókna węglowego,
a zintegrowany z podwoziem silnik i przekładnia pełnią funkcję nośną dla tylnego zawieszenia.

Project One

Na pytanie, czy hiperauto przyspiesza szybciej od Bugatti Chiron (2,5 s do setki), przedstawiciele Mercedesa odpowiadają wymijająco, twierdząc, że są to zbliżone wartości. I prezentują planszę z przyspieszeniem od 0 do 200 km/h (wynik poniżej 6 sekund!). Prędkość maksymalna? Powyżej 350 km/h.

Kokpit Mercedesa Project One

Wnętrze jest inspirowane bolidem F1. Generalnie panuje tu spartański klimat: są dwa wyświetlacze, dwa fotele i kierownica. Mercedes wspomina również o poduszce powietrznej, klimatyzacji, elektrycznych szybach i kamerze, która pokazuje obraz z tyłu (auto nie ma tylnego okna). Aby kierowca czuł się w pełni komfortowo, pedały i kierownicę można indywidualnie dopasować.

Mercedes planuje wypuścić na rynek 275 egzemplarzy, dlatego zainteresowani powinni się pospieszyć z zapisami. Znana jest już cena. Samochód będzie kosztował 2,275 mln euro, a jego produkcja ruszy pod koniec 2019 roku.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze