Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Nowe Porsche Cayenne

Porsche prezentując model Cayenne w 2002 roku wprowadziło wielu purystów i miłośników marki w konsternację. Firma stojąca za sportowym modelem 911 buduje potężnego SUV-a? To nie może być prawdą – mówili.

Cayenne szybko jednak znalazło licznych zwolenników, a dla producenta stało się kurą znoszącą złote jaja (ponad 760 000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie). Do salonów wkrótce wjedzie 3. generacja auta.

Nowe Cayenne

Z zewnątrz nowe Cayenne nie różni się szczególnie od poprzednika. Stylistyka auta pozostaje bez zmian, choć Porsche przyznaje się do ingerencji w linię dachu, która ciągnie się płynnie ku tyłowi, nadając ciężkiemu SUV-owi bardziej sportowy charakter.

Z przodu można dostrzec większe wloty powietrza, pojawiły się również nowe reflektory LED i większe felgi.
Z kolei z tyłu zastosowano światła charakterystyczne dla nowej Panamery Sport Turismo.

 Cayenne

Większe zmiany zaszły w kabinie. Na środku deski rozdzielczej zagościł 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Panamery, który zawłaszczył kilka tradycyjnych przycisków. Kierowca ma do dyspozycji nowy zestaw wskaźników z umieszczonym centralnie analogowym obrotomierzem oraz dwa 7-calowe ekrany, pokazujące dodatkowe informacje. Wrażenia dźwiękowe gwarantują systemy audio Bose oraz Burmester (do wyboru).

Porsche Cayenne

Wzrosła także pojemność bagażnika, który ma teraz 770 litrów (wobec 670 litrów 2. generacji). To rezultat wydłużenia nadwozia o 63 mm (rozstaw osi się nie zmienił).

Cayenne

Zwinność w zakrętach zapewni elektrycznie sterowana tylna oś skrętna.

Producent mając na uwadze wydajność, postanowił nieco odchudzić SUV-a dzięki zastosowaniu aluminium. Nowe Cayenne waży 1985 kg, czyli jest lżejsze od poprzednika o 65 kg.

Cayenne

Pod maską dostępne będą bardzo różne silniki, w tym nowy 3-litrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Sparowany z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów
i z aktywnym napędem na 4 koła umożliwi przyspieszanie do setki w zaledwie 5,9 s (z pakietem Sport Chrono) i prędkość maksymalną sięgającą 245 km/h.

Jeszcze lepszymi osiągami będzie mógł się poszczycić wariant z literką S i nową jednostką V6 biturbo o mocy 440 KM i 550 Nm. W tym wypadku setka pęka już po 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Nowe Cayenne

Na pokładzie nowego Cayenne znajdzie się cała masa systemów wpływających na komfort
i bezpieczeństwo jazdy. Najciekawszą nową opcją wydaje się system Porsche Surface Coated Brake, który sprowadza się do funkcji hamowania, jeszcze wydajniejsze za sprawą specjalnej powłoki z węglika wolframu na żeliwnych tarczach. System ma poprawić współczynnik tarcia przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia hamulców.

Cena za podstawową wersję Cayenne w Niemczech będzie startować od 74 828 euro.

 

Zdjęcia: carscoops.com, motor1.com

Komentarze