Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

T-Roc – mały SUV Volkswagena

Volkswagen zaprezentował najnowszego i zarazem najmniejszego SUV-a. Nazywa się T-Roc i trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

T-Roc

‘T’ – bo wszystkie SUV-y Volkswagena w Europie zaczynają się na literę ‘T’. ‘Roc’ – wywodzi się od angielskiego słowa ‘rock’ (czyli wstrząsać, wymiatać).

Nowy SUV Volkswagena wykorzystuje elastyczną platformę MQB, która pozwala na montaż różnych jednostek silnikowych. Samochód będzie oferowany z silnikami turbodoładowanymi oraz z opcją napędu na wszystkie koła (w standardzie jest napęd na przednią oś).

T-Roc

Pozycję wyjściową stanowi 3-cylindrowa jednostka benzynowa 1.0 TSI o mocy 115 KM. W odwodzie są 2 kolejne jednostki benzynowe: 1.5 TSI o mocy 150 KM i 2.0 TSI o mocy 190 KM.

Dla miłośników diesli producent daje wybór spośród 3 silników TDI: 1.6 o mocy115 KM oraz 2.0 w dwóch wariantach mocy (150 KM i 190 KM). Jednostki sprzężone są z 6-biegową manualną przekładnią lub 7-stopniowym DSG.

Volkswagen T-Roc

Jeśli chodzi o wygląd, T-Roc różni się znacznie od Tiguana. Posiada opadającą linię dachu w stylu coupe
i bardziej kompaktowe wymiary. Jest długi na 4234 mm (Tiguan jest dłuższy o 25 cm) i szeroki na 1819 mm. Volkswagen zadbał też o to, by kierowca za kierownicą siedział odpowiednio wysoko i miał dobrą widoczność.

Przód został zdominowany przez szeroki grill i smukłe lampy. Z tyłu wyróżnia się sportowy zderzak.

Bagażnik SUV-a cechuje się pojemnością 445 l, która po rozłożeniu kanapy wzrasta do 1290 litrów.

T-Roc

Z kolei wnętrze zostało żywcem przeniesione z Golfa. Zmiany są niewielkie. T-Roca będzie można zamówić
z cyfrowymi tarczami, które zastąpią analogowe zegary.

T-Roc

Producent obiecuje duże możliwości personalizacji SUV-a. Nabywca auta będzie mógł zdecydować się na oryginalny kolor dachu, większy wybór kolorów we wnętrzu, ekstra dodatki z chromu, aluminiowe pedały, sportowe siedzenia czy większe koła.

T-Roc

Na liście wyposażenia Volkswagena T-Roca znalazło się wiele systemów z zakresu bezpieczeństwa, m.in. system monitorowania odległości od innych aut Front Assist, system automatycznego hamowania, funkcja Lane Assist, system rozpoznawania znaków drogowych czy asystent jazdy w korku.

Auto będzie konkurowało na rynku m.in. z Mazdą CX-3, Toyotą C-HR czy najnowszym Mini Countryman. Jego cena w Niemczech ma wynosić ok. 20 000 euro.

 

Źródło zdjęć: autoexpress.co.uk

Komentarze