Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Liczby tygodnia #12

Od ostatniego Vipera po Konkurs Elegancji w Pebble Beach. Zapraszam na zestawienie najważniejszych liczb minionego tygodnia.

25

Ostatni Viper zjechal z tasmy

17 sierpnia fabrykę Conner Avenue w Detroit opuścił ostatni Viper. Legenda amerykańskiej motoryzacji doczekała się 5. generacji oraz licznych edycji specjalnych i była produkowana przez 25 lat. Oficjalnym powodem zakończenia produkcji były nowe przepisy, które wymagały, by Viper został wyposażony w kurtyny boczne chroniące głowę – budowa kabiny Żmii i ograniczona ilość miejsca uniemożliwiają przeprowadzenie takiej operacji. Nieoficjalnie za taką decyzją stała niska sprzedaż.

92

Inzynier Forda GT40 - Roy Lunn zmarl

Ford GT40 przełamał hegemonię Ferrari zwyciężając w latach 60. w wyścigu Le Mans aż sześć razy z rzędu. Być może nie doszłoby do tego, gdyby nie postać Roya Lunna, który uchodzi za ojca chrzestnego Forda GT40 (a także m.in. Mustanga, Jeepa Cherokee i Humvee). Ten genialny inżynier i wizjoner zmarł w wieku 92 lat.

325

Zagato Speedster

Dokładnie z tylu aut składa się obecnie rodzina pojazdów sygnowanych przez włoską markę Zagato. Do wersji Coupe (99 egzemplarzy) oraz Volante (również 99 egzemplarzy) dołączył Speedster w 28 sztukach, a na swój oficjalny debiut czeka jeszcze wariant Shooting Brake (99 egzemplarzy). Ciekawostka: za najdroższego z rodziny – Speedstera trzeba podobno zapłacić ponad milion funtów (czyli ok. 4 600 000 zł).

4

Nowe BMW Z4

Podczas Konkursu Elegancji w Pebble Beach Bawarczycy zaprezentowali przepiękne BMW Z4. To koncept, ale bardzo bliski wersji produkcyjnej. Roadster zadebiutuje na rynku najprawdopodobniej w 2018 roku.

 

9

Alfa Romeo nie wezmie udzialu w targach motoryzacyjnych we Frankfurcie

Na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nie zobaczymy aż 9 znaczących marek. Drugi największy po Genewie salon motoryzacyjny na świecie opuszczą w tym roku: Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot oraz Volvo. Marki te uznały udział w targach za zbyt kosztowny. Według analityków rynku na taką decyzję wpływ miał również fakt, że wielu potencjalnych klientów czerpie informacje na temat najnowszych modeli bezpośrednio z internetu.

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze