Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Mercedes E-Class All-Terrain 4×4²

Inżynier Mercedesa, Jurgen Eberle, miał sen. W tym śnie widział siebie za kierownicą świeżo co kupionego Mercedesa klasy E All-Terrain, który do końca jednak nie wyglądał jak Mercedes klasy E All-Terrain. Kombi stało na gigantycznych kołach i miało prześwit jak ze Stuttgartu do Monachium.

Mercedes klasy E w wersji ekstremalnej

Kiedy się już obudził, stwierdził, że zbuduje takie auto. Za bazę posłużyła klasa E All-Terrain ze snu. Jurgen nie był specjalnie zadowolony z możliwości terenowych kombi z gwiazdką, dlatego determinacji mu nie brakowało. Prace trwały 7 miesięcy i można powiedzieć, że zakończyły się sukcesem. Tak przynajmniej uznał Mercedes, który wsparł projekt Jurgena finansowo.

Kombi Mercedesa All-Terrain

Mercedes klasy E All-Terrain otrzymał portalowe osie, dzięki którym prześwit wzrósł do 40 cm, a głębokość brodzenia do 50 cm. Inżynier poszerzył również rozstaw kół o 20 cm i dorzucił terenowe opony w rozmiarze 31-cali. Pojazd zyskał nowy wygląd, choć niekoniecznie poprawiły się jego możliwości terenowe (brak reduktora i opcji blokowania dyferencjałów).

Mercedes klasy E All-Terrain

Oryginalnie prezentujące się kombi napędzane jest 3,5-litrową jednostką V6 biturbo o mocy 329 KM, zapożyczoną z modelu E 400.

Kombi na sterydach - Mercedes klasy E All-Terrain

Czy ten szalony projekt przerodzi się w małoseryjną produkcję? Mercedes nie boi się szalonych pomysłów wcielać w życie. Udowodnił to budując 6-kołowego G63 AMG 6×6, czy monstrualne G500 4×4 do kwadratu. Jak w piosence – wszystko się może zdarzyć.

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze