Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Hyundaie dwa: i30 N oraz i30 Fastback

Hyundai zaprezentował w Dusseldorfie dwoje nowych członków rodziny: szybkiego hot hatcha i30 N oraz dość wyszukane coupe – i30 Fastback. Pierwszy z nich jest odpowiedzią na Golfa GTI. Drugi gra w swojej lidze, bo nie ma bezpośredniego rywala na rynku.

i30 N - hot hatch Hyundaia

N jak Nurburgring. Oznaczenie nowego Hyundaia i30 literką „N” ma zwiastować emocje. Samochód był testowany na słynnym torze (10 000 pokonanych kilometrów), a nad jego budową pochylali się specjaliści z centrum technicznego Hyundaia w Namyang.

Hyundai i30 N

Dlatego zajrzyjmy od razu pod maskę. Hot hatch dostępny będzie z turbodoładowanym silnikiem 2.0 T-GDI w dwóch wariantach. Bazowa wersja o mocy 250 KM umożliwi kierowcy przyspieszanie do setki w 6,4 s i pozwoli jechać z prędkością 250 km/h. Hyundai i30 N z pakietem Performance odznacza się mocą 275 KM i przyspieszeniem o 0,3 s lepszym. Maksymalny moment obrotowy kształtuje się na poziomie 353 Nm. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.

Sportowy Hyundai i30 N

W obu przypadkach podwozie i30 N przeszło modernizację. Auto posiada adaptacyjne zawieszenie, 19-calowe koła, opony Pirelli P-Zero, a w ramach dodatkowego wyposażenia może otrzymać też elektroniczną szperę czy większe tarcze hamulcowe. 5 dostępnych trybów jazdy (Eco, Normal, Sport, N i N Custom) dają kierowcy dość duży wybór indywidualnej konfiguracji auta. Możliwa jest również opcja całkowitego wyłączenia systemu ESC, co ucieszy miłośników sportowej jazdy.


Hyundai i30 Fastback jest znacznie spokojniejszym autem w porównaniu z i30 N. To 5-drzwiowe coupe (takie nazewnictwo stosuje koreański producent), które przede wszystkim wyróżnia się sporym słupkiem C, obniżonym dachem i charakterystycznym tyłem ze spojlerem połączonym z klapą.

Hyundai i30 Fastback

Samochód od zwykłej wersji hatchback różni się tym, że ma usztywnione zawieszenie i zmniejszony prześwit. Jest również niższy o 3 cm i dłuższy o prawie 12 cm od hatchbacka.

i30 Fastback

Zainteresowani Hyundaiem i30 Fastback dużego wyboru – jeśli chodzi o gamę silnikową – mieć nie będą.
W tej chwili Hyundai oferuje silnik benzynowy z turbodoładowaniem w dwóch wariantach: 4-cylindrowy 1,4 T-GDI o mocy 140 KM oraz 3-cylindrowy 1,0 T-GDI o mocy 120 KM. Pierwsza jednostka sparowana jest z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową. Słabszy silnik współpracuje wyłącznie z 6-biegową manualną przekładnią.

5-drzwiowy Hyundai i30 Fastback

W niedalekiej przyszłości ma pojawić się 4-cylindrowa turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l w dwóch wariantach mocy: 110 i 136 KM. Obie jednostki będą dostępne z 6-stopniową manualną przekładnią lub opcjonalnie – z 7-stopniową skrzynią automatyczną.


Obydwa modele Hyundaia do salonów w Europie trafią pod koniec roku.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze