Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Przegląd pojazdów na Goodwood Festival of Speed 2017

Na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood można było podziwiać cały przekrój światowej motoryzacji: od klasyków, poprzez nowości i koncepty, na bolidach Formuły 1 oraz drogich superautach kończąc. Impreza trwała 4 dni, a swój finał miała w niedzielę.

Obejrzyjcie kilka niezwykle ciekawych pojazdów, które uczestniczyły w Goodwood Festival of Speed w południowej Anglii:

Aston Martin Vulcan AMR Pro

Aston Martin Vulcan - w wersji bardzo aerodynamicznej

Premierę w Goodwood miał Vulcan AMR Pro. Pojazd stanowi doskonalszą wersję ‘zwykłego’ Vulcana. Aston Martin odjął kilka kilogramów i postawił na zmiany w aerodynamice Pojawiły się m.in. dodatkowe wloty powietrza, dwupoziomowe tylne skrzydło i otwory wentylacyjne w nadkolach. Wszystko to w celu maksymalizacji siły docisku i poprawy trakcji.

Bugatti Chiron

Chiron

Bugatti nie omija dużych imprez i tak też było w Goodwood. Chiron godnie reprezentował markę i często pozował do zdjęć.

Noble M600 Speedster

Noble

Brytyjski sportowiec niszowej marki Noble jest ręcznie montowany i posiada 4,4-litrową jednostkę V8 o mocy 650 KM. Wyróżnia się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (3 sekundy) i ceną (od 220 000 funtów).

Radical RXC Turbo

Radical

Inspirowany prototypami Le Mans Radical RX Turbo wyposażony jest w 3,5-litrową jednostkę V6, która uzbrojona w dwie turbosprężarki wytwarza 460 KM przy 6000 obrotów na minutę. Jeśli weźmiemy pod uwagę jego masę – 940 kilogramów, nie dziwią szalone osiągi – 2,6 s do setki i prędkość maksymalna wynosząca prawie 300 km/h. Co więcej, auto ma homologację drogową i można nim jeździć po mieście.

Rimac Concept One

Rimac

W brytyjskim miasteczku obecny był również chorwacki elektryk, o którym ostatnio głośno było w mediach za sprawą groźnego wypadku Richarda Hammonda. Gwiazdor programu Top Gear na szczęście wyszedł z niego cało (doznał jedynie złamania nogi), auto niestety uległo całkowitemu zniszczeniu.

BAC Mono

Sportowy BAC Mono

Żeby zasiąść za kierownicą BAC-a Mono, trzeba najpierw ją zdemontować. Dlatego w skali praktyczności i wygody od 0 do 10 BAC Mono z pewnością otrzymałby notę bliską zeru. Nie o wygodę w nim jednak chodzi, a o radość z jazdy, którą oferuje kierowcy. W tej kategorii ten ręcznie budowany i posiadający homologację drogową pojazd zdobywa maksymalną liczbę punktów.

Zenvo TSR

Zenvo

Danię reprezentowało torowe Zenvo – model TSR.

Pagani Zonda 760 RS

Pagani Zonda

Najbardziej ekstremalne Pagani dopuszczone do ruchu ulicznego. Dopracowane w najmniejszym szczególe z pietyzmem godnym włoskich mistrzów sztuki renesansowej. Sercem auta jest wolnossące V12 od AMG o pojemności 7,3 l i mocy 760 KM. Znak szczególny: płetwa połączona ze skrzydłem.

Ford GT

Sportowy Ford GT

Zaprojektowany z myślą o wyścigach – Ford GT nowej generacji.

Lamborghini Centenario

Jubileuszowe Lambo

Centenario powstało z okazji setnej rocznicy urodzin Ferruccio Lamborghini’ego. Producent przewidział jedynie 40 sztuk tej 770-konnej bestii. Jej cena to ok. 2 miliony funtów, czyli ponad 9 milionów złotych.

Renault Zoe e-Sport

Elektryczny Renault Zoe

Odchudzona sportowa odmiana modelu Zoe zadebiutowała na trasie w Goodwood w małym kamuflażu. Auto napędzane jest dwoma elektrycznymi silnikami o łącznej mocy 340 kW (462 KM) i momencie obrotowym 640 Nm. Przyspiesza do setki w czasie 3,2 s. Ciekawe, jaki czas miałby Zoe e-Sport we wspinaczce na Pikes Peak.

 

Źródło: goodwood.com, carscoops.com, motor1.com, trackworthy.com

Komentarze