Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Alpina B5 Bi-Turbo Touring

Napisać o Alpinie B5 Bi-Turbo Touring, że to szybkie kombi, to tak, jakby wzrost Marcina Gortata określić tylko jednym przymiotnikiem: „wysoki”. Prawdziwie, ale mało precyzyjnie. W sieci ukazał się najnowszy film promujący Alpinę w nadwoziu touring, dlatego warto przypomnieć kilka informacji na jej temat.

Alpina B5

W zestawieniach prezentujących najszybsze kombi świata Alpina ma zawsze zagwarantowane czołowe miejsce. Pracujący pod maską 4,4-litrowy motor V8 rozwija 608 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc za sprawą 8-stopniowej automatycznej przekładni ZF trafia na wszystkie koła. Alpina B5 Bi-Turbo rozpędza się do setki w czasie 3,6 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 325 km/h. Być może pojechałaby jeszcze szybciej, gdyby nie elektroniczny kaganiec.

Silnik Alpiny B5

Początki Alpiny sięgają 1963 roku i małego warsztatu tuningowego. Wtedy to Burkard Bovensiepen rozpoczął produkcję dwugaźnikowych zestawów dla nowego BMW 1500, które podnosiły moc silnika o 10 KM. Marka szybko zyskała uznanie i liczne pochwały ze strony prasy motoryzacyjnej oraz samej firmy BMW. Naturalną konsekwencją było powstanie firmy w 1965 roku.

Dzisiaj Alpina nie tyle tuninguje auta, co odpowiada za ich produkcję. Status producenta otrzymała oficjalnie w 1983 roku, a oznacza to jedno: nabywca Alpiny otrzymuje unikatowy pojazd (Alpina nadaje swój własny VIN) o wyjątkowej mocy. Firma w bawarskim Buchloe zatrudnia 230 osób i produkuje między 1700 – 2000 aut rocznie. Główne rynki dla Alpiny to Niemcy, USA i Japonia. Od niedawna Alpinę można także oficjalnie kupić w Polsce. Cena wspomnianej B5 Bi-Turbo Touring startuje od ok. 614 000 zł.

Zobaczcie, jak prezentuje się na filmie godny rywal Mercedesa AMG E63 Wagon oraz Audi RS6 Avant:

 

 

Źródło: Alpina

Komentarze