Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

7 faktów na temat Hyundaia Kony

O nowym miejskim crossoverze Hyundaia można powiedzieć – na pierwszy rzut oka i bez zaglądania do prospektów – że ma memotwórczą nazwę, jest raczej niewielkich rozmiarów i nie grzeszy urodą (choć to akurat jest kwestia gustu). Oto kilka faktów na jego temat.

1. Nazwa

Kona

Hyundai Kona swoją trochę niefortunną nazwę zawdzięcza dużej wyspie na Hawajach.

2. Wygląd

Crossover Kona

Dwukolorowe nadwozie z dużymi elementami plastiku oraz energetyczny design, jasno wskazują, do kogo w pierwszej kolejności ma trafić najnowszy model Hyundaia. To ludzie młodzi, którzy, jak to ujął Chung Eui-sun, wiceprezes marki, nie boją się wyzwań i prowadzą aktywny tryb życia.

3. Bagażnik

Kona

Ma pojemność 361 litrów, a to oznacza, że jest większy pod tym względem od Nissana Juke (354 l), ale mniejszy od Renault Captur (377 l). Ta przestrzeń wzrasta po złożeniu siedzeń do 1143 litrów, czyniąc z małego crossovera całkiem funkcjonalny samochód i dając niezdecydowanym ważny argument przy wyborze nowego auta.

4. Personalizacja

Hyundai Kona

Wszyscy, którzy zdecydują się na zakup Hyundaia Kony, będą mogli wybierać spośród dziesięciu dostępnych kolorów nadwozia, dwóch rodzajów kolorów dachu i trzech kolorystycznych aranżacjach wnętrza.

5. Technologia i gadżety

Najmocniejszym atutem crossovera Hyundaia na tle konkurencji może być pokładowe wyposażenie oraz liczba systemów zapewniających bezpieczną jazdę. Należy tu wymienić m.in. asystenta pasa ruchu, system wykrywania martwego pola, układ zapobiegania kolizjom, który w przypadku zagrożenia aktywuje hamulce, czy system wykrywający zmęczenie kierowcy. Nabywcy Kony będą mogli korzystać z kamery cofania, asystenta świateł drogowych, a także z wyświetlacza head-up. W standardzie znajdą klimatyzację, ESP oraz poduszki powietrzne: boczne i czołowe.

Kona i wnetrze

Hyundai Kona spodoba się też miłośnikom gadżetów. Producent oferuje dotykowy ekran w rozmiarach 5-, 7- lub 8-cali. Multimedia będzie można obsługiwać z poziomu systemów Android Auto i Apple CarPlay. Ciekawą nowością będzie system bezprzewodowego ładowania smartfona.

6. Silniki

Hyundai Kona

Bazową jednostkę stanowić ma 3-cylindrowy silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, z 6-biegową manualną skrzynią, który umożliwi start do setki w 12 sekund i jazdę z prędkością maksymalną 180 km/h.

Mocniejsza alternatywa to 177-konny 4-cylindrowy 1.6 T-GDI, który zagwarantuje przyspieszenie do setki na poziomie 7,7 s oraz prędkość maksymalną – 210 km/h.

Na większości rynków będzie dostępny również 2-litrowy 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 149 KM, sparowany z 6-stopniową automatyczna przekładnią. W tej wersji silnikowej mała Kona ma przyspieszać do setki w 10 sekund i rozpędzać się do 194 km/h.

W palecie jednostek wysokoprężnych przewidziany jest silnik 1.6 o mocy 133 KM. Z czasem można spodziewać się jednostki elektrycznej oraz na ogniwa paliwowe.

Mocniejsze wersje crossovera będą dostępne z napędem 4×4 i dwusprzęgłową przekładnią.

7. Konkurencja

Crossover Kona

Hyundai Kona wchodzi na bardzo konkurencyjny rynek małych crossoverów. Przyjdzie mu rywalizować z wyróżniającą się stylistycznie Mazdą CX-3, dobrze wszystkim znanym oryginalnym brzydalem – Nissanem Juke, czy najnowszym produktem Toyoty – modelem C-HR. A nie możemy zapomnieć jeszcze o atrakcyjnym cenowo Renault Captur i Peugeocie 2008. Czy odniesie sukces sprzedażowy?

Crossovery są jak wirus, który rozprzestrzenia się z prędkością światła. Opanowuje duże aglomeracje miejskie, ale również małe miasta i miasteczka. Co więcej, na dzień dzisiejszy liczba zachorowań na tego typu pojazdy wciąż rośnie i póki co nie wydaje się, by ktoś wynalazł skuteczną szczepionkę uodparniającą. Jeśli tylko cena Kony nie będzie za wysoka, koreański producent ma duże szanse na powodzenie, także w Polsce, gdzie zadebiutuje prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

 

 
Zdjęcia: carscoops.com

Komentarze