Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Supermocna hybryda Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Z łączną mocą 680 KM, pochodzących od jednostki V8 turbo oraz elektrycznego silnika, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid jest jednym z najmocniejszych seryjnych modeli w obecnej gamie marki. Większą ilością koni dysponuje tylko Porsche 918 Spyder.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


SUpermocna hybryda od Porsche

Taka moc zobowiązuje. Pojazd przyspiesza do setki w 3,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. To osiągi, które bardziej pasują do 911 GT3 RS (które jest de facto o 0,1 s wolniejsze w sprincie do setki i ma taką samą prędkość maksymalną) niż do potężnej i długiej na prawie 5 metrów limuzyny.

4-litrowy silnik V8 turbo generuje ok. 550 KM, a jednostka elektryczna wytwarza 100 kW/136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm. Panamera posiada adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) i wykorzystuje przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Silnik elektryczny zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy chłodzony wodą o pojemności 14,1 kWh. Może być on ładowany ze zwykłego gniazdka 230 V (prąd 10 A) i zajmuje to 6 godzin. Znacznie szybciej jest, gdy skorzysta się z opcjonalnej ładowarki o mocy 7,2 kW i gniazdka 230 V (32 A). W tym przypadku czas ładowania skraca się do 2,4 godziny. Porsche umożliwia proces zdalnego ładowania dzięki Porsche Communication Management lub aplikacji Porsche Connect dla smartfonów. Zasięg w trybie elektrycznym to 50 km.

Porsche oferuje Turbo S E-Hybrid w dwóch wariantach – z regularnym rozstawem osi i wydłużonym o 150 mm Executive. W wersji drugiej Panamera E-Hybrid ma na wyposażeniu tylną oś skrętną i 4-strefową klimatyzację.

Hybrydowa Panamera Turbo S E-Hybrid

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, ma ono wynosić 2,9l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 66 g/km (wg. normy NEDC).

Standardowe wyposażenie obejmuje 21-calowe felgi, ceramiczne hamulce, trójkomorowe pneumatyczne zawieszenie oraz pakiet Sport Chrono.

Kokpit hybrydowej Panamery

Cena w USA zaczyna się od 184 400 dolarów. Wariant Executive jest droższy o 10 000 dolarów. Hybrydowe Porsche Panamera zadebiutuje niebawem na genewskich targach.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze