Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

8 faktów na temat Pagani Huayry Roadster

Przepis na roadstera zawsze składa się z podobnych składników – wzmocniona konstrukcja, niewielka masa, mocny silnik. Kiedy jednak „kucharzy” Pagani, możemy mieć pewność, że dostaniemy coś zupełnie wyjątkowego. I taka też jest najnowsza Huayra Roadster. Oto, co o niej wiadomo.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


1.

Huayra Roadster

Wygląd to bardzo mocny atut Roadstera. Horacio Pagani nazywa swoje najnowsze „dziecko” najbardziej skomplikowanym projektem, nad jakim przyszło mu pracować. Forma zdaje się być perfekcyjna. Każda linia ma swój początek i swój koniec. Każdy szczegół i przetłoczenie jest przemyślane. Całość tworzy spójną aerodynamiczną konstrukcję, która cechuje się elegancją i pięknem.

2.

Pagani Huayra w wersji Roadster

Inżynierowie włoskiej marki skupili się na rozwoju konstrukcji zawieszenia. Jego masa została zredukowana o 25% dzięki zastosowaniu lekkiego stopu aluminium o nazwie HiForg. Poprawiono również sztywność nadwozia. Z kolei użycie metody łączenia włókna węglowego z tytanem pozwoliło zmniejszyć masę całego auta o 80 kg względem coupe. Pojazd waży zaledwie 1280 kg.

3.

Niezwykly Roadster od Pagani

Pagani opracowało 2 rodzaje dachu. Pierwszy składa się z lekkiego karbonu i ma szklane elementy, co upodabnia go do coupe. Drugi dach wykonany jest z materiału i można go przechowywać we wnętrzu Huayry.

4.

Huayra Roadster

O zawrót głowy w tym superaucie nie będzie trudno. Producent donosi, że kierowca wraz z pasażerem mogą doświadczać w zakrętach przeciążenia bocznego rzędu 1,8 g. Podobno jest to najwyższa wartość dla auta z oponami drogowymi.

5.

Kokpit Huayry Roadster

Wnętrze utrzymane jest w brązowych barwach. Znajdziemy tu wysokogatunkową beżową skórę, aluminium i duże ilości włókna węglowego.

6.

Aerodynamiczna sylwetka Huayry Roadster

Samochód napędzany jest 6-litrowym silnikiem V12 twin turbo AMG, który generuje 764 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Z jednostką współpracuje 7-biegowa automatyczna skrzynia zaprojektowana przez XTRAC (znana z modelu BC). Huayra posiada elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie został ujawniony, ale można przypuszczać że wynosi ok 3 s.

7.

Lekka i szybka Huayra Roadster

Huayra składa się z najlepszych części i markowych komponentów. Dostarczycielem hamulców jest Brembo. Przednie tarcze ceramiczne mają średnicę 380 mm i są blokowane 6-tłoczkowymi zaciskami, tylne tarcze, o tych samych wymiarach, mają 4-tłoczkowe zaciski. Za opony odpowiada marka Pirelli. Gumy dopasowane są do 20-calowych felg z przodu i 21-calowych z tyłu.

8.

Detale Huayry Roadster

Pagani zbuduje jedynie 100 egzemplarzy Roadstera, którego cena bez vatu zaczyna się od 2 280 000 euro
(9 804 000 zł). Samochód zadebiutuje na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie.

 

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze