Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Projekty superaut w wersji sedan

Lamborghini w sedanie? Bugatti z dodatkową parą drzwi? Oto kilka oryginalnych projektów uznanych marek, które na co dzień nie są kojarzone z ideą dużego 4-drzwiowego auta.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Lamborghini Estoque

Sedan Lamborghini - Estoque

Estoque to 90-centymetrowe ostrze, które używane jest przez matadora podczas corridy. Tak też nazywał się koncept Lamborghini – 4-drzwiowy sportowy sedan, który zadebiutował w 2008 roku w Paryżu. Pojazd był napędzany 5,2-litrową jednostką V10 o mocy 560 KM. W zamyśle jego twórców Estoque miał konkurować z Porsche Panamera i Astonem Martinem Rapide, ale z planów nic nie wyszło, a projekt został zamrożony. Auto koncepcyjne można obecnie podziwiać w muzeum Lamborghini w Sant’Agata Bolognese.


Koenigsegg Quant

koncept Koenigsegg Quant

Dużego sedana (koncept) ma w swoim portfolio również znana szwedzka marka. Samochód powstał przy współpracy z firmą NLV Solar, a światło dzienne ujrzał w Genewie w 2009 roku. Quant posiadał unoszone do góry drzwi, a napędzany był energią elektryczną (2 silniki o mocy łącznej 377 kW/512 KM). W 2014 roku pojazd reinkarnował się w projekcie pod nazwą NanoFlowcell QUANT.

Bugatti 16C Galibier

koncept Bugatti - 16C Galibier

Galibier był przedstawiany jako najbardziej ekskluzywny i zarazem najpotężniejszy sedan na świecie (silnik W16 o pojemności 8-litrów miał pochodzić z Veyrona). Pojazd planowano zbudować w limitowanej liczbie egzemplarzy, a każdy z nich miał kosztować ponad milion funtów. Debiut limuzyny został ciepło przyjęty na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku, kierownictwo firmy nie zdecydowało się jednak na jego produkcję.


Ferrari Pinin

Ferrari Pinin

4-drzwiowy sedan powstał w 1980 roku z okazji 50-lecia włoskiego studia projektowego Pininfarina. Samochód z logo Ferrari zadebiutował przed publicznością na salonie samochodowym w Turynie. Ferrari Pinin wyróżniało się rozmiarami (prawie 5 metrów długości), szpiczastym przodem oraz szerokimi światłami. Pod maską spoczywał 5-litrowy silnik V12 generujący 360 KM.

Enzo Ferrari zainteresował się projektem Sergio Pininfariny i przez pewien czas panowie prowadzili rozmowy na temat wypuszczenia Pinina na rynek w limitowanej serii. Ostatecznie nic z tego nie wyszło i pojazd do produkcji nie trafił. Unikatowy w skali światowej model jest w posiadaniu prywatnego kolekcjonera.

Pagani w sedanie

grafika Pagani w sedanie

Na deser: kreatywna wizja studia projektowego Peisert Design. Za bazę wyjściową wizualizacji posłużył model Astona Martina – Lagonda Taraf. Czysto teoretycznie tak prezentujące się auto miałoby być napędzane silnikiem w układzie V12.

rendering Pagani

 

 

Zdjęcia: thewheelsofsteel.com, carscoops.com, automobilesreview.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze