Twój blog motoryzacyjny

6 faktów na temat nowego Forda Fiesty

Ford przedstawił ósmą generację Fiesty, która z pewnością mocno zamiesza w segmencie B. Pojazd w 4 odmianach został zaprezentowany w siedzibie europejskiego oddziału Forda w Kolonii.

1. Fiesta w 4 smakach: Titanium, Vignale, ST-Line i Active

Nowy Ford Fiesta w 4 wariantach

Wersja bazowa będzie nazywała się Titanium (+5 punktów prestiżu w samej nazwie), wariantem Vignale Ford puszcza oko do wyższego segmentu, ST-Line inspirowany jest sportowym modelem ST (liczne stylistyczne dodatki), a Active to crossover. Fiestę będzie można kupić z 3- i 5-drzwiowym nadwoziem.

2. Wygląd

Ford Fiesta w wersji podstawowej Titanium

Nowa Fiesta zwiększyła swoje wymiary względem poprzedniej generacji. Jest 71 mm dłuższa i 12 mm szersza. Kształt auta został zachowany, ale jego linie wygładzono. Ford zrezygnował z pionowego układu tylnych świateł i pewnie nie wszystkim przypadnie to do gustu.

3. Personalizacja

Fiesta w wersji Vignale

Ford stawia na indywidualizm i oferuje kilka pakietów stylistycznych. Klienci będą mogli wyróżnić się na ulicy wybierając kolor nadwozia z jeszcze bogatszej palety lakierów. Wzrosła też liczba opcji wykończenia wnętrza. Przykładowo w wersji Vignale dostępne są pikowane skórzane fotele i 18-calowe felgi.

4. Komfort

Wyobrażacie sobie Fiestę z systemem nagłośnienia Bang&Olufsen i panoramicznym dachem? Teraz jest to możliwe za odpowiednią dopłatą. W tej klasie pojazdów to rzadkość.

kokpit nowej Fiesty

Ford przyznaje się do zastosowania materiałów wykończeniowych wysokiej jakości, a pierwsze zdjęcia to potwierdzają. Wnętrze jest ergonomiczne i lepiej wyciszone od poprzednika o całe 7%, poprawiono również sztywność nadwozia. Producent zaopatrzył Fiestę w 8-calowy tablet z technologią SYNC3, tym samym rezygnując z ogromnej liczby przycisków.

5. Bezpieczeństwo

usportowiona wersja Fiesty - ST-Line

Ford zapakował do Fiesty ok. 15 systemów wspomagających kierowcę i wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Do najważniejszych należy system unikania kolizji, który bazuje na 2 kamerach, 3 radarach i 12 czujnikach ultradźwiękowych. Układ ten skanuje drogę z przodu na dystansie 130 metrów i w przypadku zagrożenia może zatrzymać pojazd. Poza tym jest jeszcze m.in. rozbudowany asystent pasa ruchu, asystent martwego pola, asystent parkowania, czy adaptacyjny tempomat.

6. Pierwszy na świecie 3-cylindrowy silnik z funkcją dezaktywacji jednego cylindra

Nowa jednostka 3-cylindrowa 1.0 EcoBoost będzie wyposażona w system dezaktywacji jednego cylindra (operacja zajmuje jedynie 14 milisekund) podczas spokojnej jazdy. Pozwoli to kierowcy oszczędzić paliwo.

Fiesta jako crossover

Jednostki EcoBoost będą dostępne w 3 wariantach mocy (100 KM, 125 KM i 140 KM). Potencjalny nabywca będzie mógł wybrać także wolnossący motor 1,1 o mocy 75 KM lub 85 KM lub zdecydować się na diesla – 1,5 TDCi o mocy 85 KM lub 120 KM. Standardową skrzynią będzie 5-biegowa manualna przekładnia. 6-biegowa manualna skrzynia przewidziana jest w przypadku silników EcoBoost i diesla.

Ford Fiesta trafi do salonów w przyszłym roku, a nowy silnik z funkcją dezaktywacji jednego cylindra pojawi się na rynku w 2018 roku.

Przeczytaj: 5 mitów na temat Forda i modelu T

 

Źródło: carscoops.com, autoevolution.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze