Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Ewolucja kierownicy w bolidzie Formuły 1

Od prostej trójramiennej kierownicy z drewnianą obręczą, którą trzymał w rękach sam Stirling Moss w 1957 roku, po współczesne kierownice wypełnione przyciskami (w liczbie ponad 20) i licznymi pokrętłami. Kierownica w Formule 1 przeszła niezwykłą ewolucję, co ilustruje poniższy film.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


historia kierownicy w bolidzie F1

Komplikacja koła kierownicy zaczęła następować dopiero pod koniec lat 80. w wyniku technologicznej przemiany, jaką przeszły samochody. Wtedy w Formule 1 pojawiły się pierwsze przyciski i pokrętła, manetki zmiany biegów, a także wyświetlacz cyfrowy.

W XXI wieku kierownica stała się właściwie centrum zarządzania bolidem. Jest wykonana z odpornych na zniszczenie materiałów (tytan, aluminium, włókno węglowe) i odpowiednio wyprofilowana. Waży ponad kilogram, a jej koszt sięga 50 000 dolarów. Kierowca z pozycji kierownicy może sterować większością systemów, zmieniać ustawienia trakcji w zależności od wybranych opon, zwiększać obroty, wpływać na zużycie paliwa czy komunikować się przez radio.

Film prezentuje ewolucję kierownicy w pojeździe F1 od 1957 do 2014 roku.

 

Zobacz: Piękno klasycznych kierownic


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze