Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Niezwykły Aston Martin AM-RB 001 w liczbach

Aston Martin AM-RB 001 w formie konceptu ujrzał światło dzienne w lipcu tego roku. To hipersamochód, który w założeniu ma być najlepszym sportowym autem na świecie. Z idealnym stosunkiem mocy do masy i znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi ma pokazać miejsce w szeregu wielkiej czwórce – McLarenowi, Bugatti, Ferrari i Koenigseggowi.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Aston Martin AM-RB 001 jak rakieta

The Wall Street Journal rozmawiał z osobami odpowiedzialnymi za ten szalony projekt. Dyrektor techniczny Red Bull Racing, Adrian Newey oraz dyrektor działu zadań specjalnych brytyjskiej marki, David King ujawnili kilka działających na wyobraźnię liczb na temat pojazdu.

10 – tyle sekund będzie potrzebował, by rozpędzić się do 320 km/h. Jeśli rzeczywiście tak się stanie, Aston Martin AM-RB 001 będzie lepszy pod względem przyspieszenia od samego Koenigsegga One:1.

5 – tyle sekund będzie potrzebował, by zatrzymać się z prędkości ok. 320 km/h. Dla porównania węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe w Koenigsegg One:1 potrafią zatrzymać szwedzką bestię z 400 km/h w czasie 10 s.

1814 – tyle kilogramów ma wynosić docisk wytworzony przez to superauto (w wersji torowej). Dla porównania McLaren P1 GTR generuje 600 kg docisku przy prędkości ok. 240 km/h. W przypadku AM-RB 001 docisk zostanie wygenerowany bez pomocy ogromnego skrzydła. Aston Martin będzie bazował na aerodynamicznym kształcie, zaawansowanej konstrukcji podwozia, kanałach powietrznych oraz aktywnym zawieszeniu, które będzie się dostosowywać do nawierzchni.

Brytyjskie hiperauto - Aston Martin AM-RB 001

12 – tyle cylindrów będzie posiadała jednostka napędzająca pojazd.

1000 – tyle kilogramów ma ważyć futurystycznie prezentujący się Aston Martin. To także liczba koni produkowanych przez wolnossący silnik V12.

4 – tyle ma wynosić wartość (g) przeciążenia bocznego, któremu zostanie poddane ciało kierowcy (mowa o wersji torowej). W Formule 1 jest to 5 g, w McLarenie P1 GTR – ok. 2,5 g. Przeciążenia generowane w zakrętach przez Koenigsegga One:1 sięgają 2 g.

Aston Martin na miarę Formuły 1

175 – tyle ma powstać egzemplarzy, z czego 150 sztuk z homologacją drogową, pozostałe 25 to zabawki torowe.

3 – tyle milionów dolarów w przybliżeniu trzeba będzie zapłacić za jeden egzemplarz.

2019 – rok, w którym Aston Martin AM-RB 001 wyjedzie na drogę.

 
Źródło: Wall Street Journal, zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze