Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

6 superaut salonu samochodowego w Genewie 2016

Apollo Arrow

apollo-arrow-geneva-reveal-2016-12

Dzięki chińskim inwestorom odrodziła się marka Apollo. Karbonowe nadwozie, drzwi otwierane jak w Gullwingu i podwójnie doładowany 4-litrowy silnik V8 o mocy 1000 KM – oto co ma do zaoferowania model Arrow.

apollo-arrow-geneva-reveal-2016-8

Osiągi? Setka w 2,9 s i prędkość maksymalna sięgająca 360 km/h.

apollo-arrow-geneva-reveal-2016-6

Zenvo

ZenvoTS1-6

Zenvo dało się poznać w Top Gear od niezbyt dobrej strony. Model ST1 zepsuł się, a następnie zapalił, dając pożywkę dla krytyki Clarksonowi. Do Genewy Duńczycy zawitali z nową nadzieją i dwoma modelami: TS1 oraz TSR. Pierwszy jest ulepszonym modelem ST1 z silnikiem V8 o pojemności 5,9 l, który generuje 1104 KM (prędkość maksymalna – 375 km/h). Drugi to wersja torowa i alternatywa dla McLarena P1 GTR czy Ferrari FXX K.

Zenvo-TSR-6

Lamborghini Centenario

Lamborghini-Centenario-16

Lamborghini celebruje 100. rocznicę urodzin założyciela marki – Ferrucio. Z tej okazji na genewskich targach pojawił się bazujący na Aventadorze, ale przewyższający go mocą – model Centenario.

Lamborghini-Centenario-20

Superauto ma 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,5 l (770 KM) oraz wiele aerodynamicznych rozwiązań, które poprawiają docisk przy dużych prędkościach. Jak dużych? Według Włochów można nim rozpędzić się do 350 km/h. Sprawdzą to jednak nieliczni, bo Centenario powstanie w liczbie 40 sztuk, w cenie 1 900 000 dolarów za egzemplarz.

Bugatti Chiron

chironkról

Następca Veyrona, który ma rządzić w świecie ekstremalnej mocy i prędkości. Więcej o nim tutaj.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg-Regera-12

W zeszłym roku Regera ukradła show Bugatti, w tym roku szwedzki supersamochód pozostał trochę w cieniu Chirona. Koenigsegg jednak to gracz, którego Bugatti powinno obawiać się najbardziej. Szwedzi ulepszyli Regerę wprowadzając ponad 3000 zmian w stosunku do wcześniejszej wersji.

Koenigsegg-Regera-1

Samochód waży mniej od Chirona o ok. 400 kg, a jego silnik spalinowy łącznie z elektrycznym motorem generuje 1500 KM i 2000 Nm momentu obrotowego. Na papierze setkę łyka wolniej od Bugatti (2,8 s wobec 2,5 s Chirona), ale 300 km/h osiąga już po 10,9 sekundach (Chiron potrzebuje na to aż 13,6 s).

Koenigsegg-Regera-4

Arash AF10

Arash-AF10-1

Brytyjczycy przyjechali do Genewy z szalonym superautem o nazwie Arash AF10. Pojazd dysponuje 6,2-litrowym V8, wspomaganym przez 4 elektryczne silniki. Generowana łączna moc wynosi 2080 KM, a maksymalny moment obrotowy – 2280 Nm. Prędkość AF10 szacuje się na ok. 323 km/h.

Arash-AF10-2

Ciekawostką jest fakt, że ten supersamochód dostępny jest z manualną skrzynią biegów, a za automat trzeba dopłacić. Ta niezwykła hybryda wyceniana jest na 1 100 000 funtów.

Arash-AF10-5

 

Źródło zdjęć: carscoops.com

Komentarze