Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Bugatti Chiron – król prędkości nadjeżdża

Bugatti Chiron będzie ubiegać się o tytuł najszybszego supercara na świecie. Mówi o tym krótka liczbowa wyliczanka (już oficjalna): 1500 KM i 1600 Nm momentu obrotowego z nowego 8-litrowego silnika W16 z 4 turbosprężarkami.

chironkról

Bugatti Chiron to długo oczekiwany następca Veyrona – hiperauta, które debiutując 10 lat temu zmieniło sposób myślenia o mocy i prędkości.

Bugatti-Chiron-7

Chiron nawiązuje do poprzednika wyglądem, ale tak naprawdę to zupełnie inny samochód. Wspomniany nowy silnik, nowy monokok z włókna węglowego, nowy tytanowy układ wydechowy, nowe hamulce (8-tłoczkowe zaciski na przodzie) plus największe sprzęgło, jakie można znaleźć w pojeździe drogowym. Wszystko to czyni z Chirona pojazd wyjątkowy.

Bugatti-Chiron-2

W dodatku Chiron jest większy i cięższy. Jego masa to prawie dwie tony (1995 kg). To 200-300 kilogramów więcej od Veyrona (w zależności od wersji).

Bugatti-Chiron-4

Prędkościomierz wyskalowany jest do magicznych 500 km/h, ale prędkość maksymalna wynosi 420 km/h. Rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje 2,5 sekundy. 200 km/h od startu pojawia się po 6,5 s, a 300 km/h – po 13,6 s. Jazda z maksymalną prędkością możliwa jest dopiero po włożeniu drugiego kluczyka (podobnie jak w Veyronie).

Bugatti-Chiron-20

Potężna moc przekazywana jest na cztery koła za sprawą 7-biegowej 2-sprzęgłowej przekładni. Bestia porusza się na specjalnie opracowanych oponach Michelin, łatwiejszych w montażu i tańszych w eksploatacji od użytkowanych w Veyronie.

Bugatti-Chiron-10

Bugatti-Chiron-17

Według prezesa firmy, Wolfganga Durheimera, Chiron to najszybsza na świecie sala koncertowa – tak dobry jest podobno system audio w aucie. Jest także bardzo kosztowny. W membranie każdego z 4 głośników umieszczono jedno-karatowy diament.

Chiron może pochwalić się niewielkim schowkiem na bagaż o pojemności 44-litrów.

Bugatti-Chiron-31

Bugatti przewiduje budowę 500 aut jeszcze tej jesieni. 1/3 całej produkcji jest już jednak „zaklepana”, pomimo wyjściowej ceny, która do niskich nie należy. 2 400 000 euro (ponad 10 000 000 złotych) – tyle trzeba mieć na koncie bankowym, by móc oglądać kształty Chirona na co dzień.

 

 

Przeczytaj też: 8 faktów na temat Bugatti Veyron

 

Źródło zdjęć: carscoops.com, jalopnik.com

Komentarze