Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

8 faktów na temat McLarena P1

McLaren ogłosił kilka dni temu, że model P1, czyli konkurent Porsche 918 i Ferrari laFerrari, nie będzie już produkowany. Licznik zatrzymał się na 375 egzemplarzach. Przypominam 8 faktów na temat tej niezwykłej hybrydy.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


1.

2015 McLaren P1 Yellow

McLaren P1 napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 3,8-litrów, który łącznie
z elektrycznym motorem (179 KM i 260 Nm) generuje 916 KM i 900 Nm. Pojazd jest bardzo szybki. Setkę robi w 2,8 s, a 200 km/h pojawia się na liczniku po kolejnych 4 s. Od 0 do 300 km/h P1 rozpędza się w 16,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h.

P1 cechuje się także niezwykłymi parametrami, jeśli chodzi o hamowanie. Samochód wytraca prędkość ze 100 km/h w 2,9 s. i potrzebuje na to 30,2 m drogi. Hamowanie
z prędkości 200 km/h zajmuje jedynie 4,5 s (wymagana długość drogi 116 m), a z 300 km/h – 6,2 s (potrzebne 246 m wolnej przestrzeni).

2.

2015 McLaren P1 Yellow For Sale Saudi Arabia 5

Budowa jednego egzemplarza pochłaniała 800 godzin. Uczestniczyło przy niej 105 osób. Pomalowanie auta na Volcano Yellow – najpopularniejszy kolor – zajmowało pracownikom 5 dni. 34% z 375 wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do Ameryki. Drugim największym rynkiem zbytu była Azja (27% z całości produkcji).

3.

Panele nadwozia są zdejmowane w 3 częściach. Jeśli właściciel chce zmienić wygląd auta, wystarczy, że zamówi nowy zestaw paneli w wybranym kolorze lub z „surowego” włókna węglowego w cenie 250 000 dolarów.

4.

monocageP1

Klatka monocage jest z włókna węglowego i waży tylko 90 kg (cały pojazd waży zaledwie 1395 kg).W kabinie wszystko zostało podporządkowane zbiciu masy
i przesadnych luksusów kierowca tu nie znajdzie. Jest klimatyzacja, nawigacja, elektryczne szyby i system audio w standardzie. „Coś więcej” wymaga dodatkowej opłaty.

5.

P1ipasDRS

Na pokładzie kierowca ma do dyspozycji dwa ciekawe guziki: IPAS (Instant Power Assist System) oraz DRS (Drag Reduction System). Pierwszy z nich pozwala na natychmiastowy zastrzyk mocy i momentu obrotowego z jednostki elektrycznej. Drugi steruje ogromnym tylnym skrzydłem i reguluje opory powietrza oraz docisk do nawierzchni. Obydwa rozwiązania pochodzą z bolidów Formuły 1.

6.

System komputerowy pozwala na wybór spośród kilku trybów jazdy. Najciekawszy jest tryb Race. Można go aktywować specjalnym przyciskiem pod warunkiem, że auto jest uruchomione, a kierowca ma zapięte pasy. W tym układzie pojazd obniża się o 50 mm, a zawieszenie hydrauliczno-pneumatyczne staje się sztywniejsze. Zmienia się również nachylenie tylnego skrzydła , co wpływa na większą stabilność – McLaren P1 przy prędkości 257 km/h dysponuje dociskiem równym masie 600 kg. Całą procedurę przygotowania auta do trybu torowego prezentuje dobrze znany w światku motoryzacyjnym vloger Shmee150:


7.

mclaren p1

Cena bazowa P1 to 1 200 000 zielonych. Można przypuszczać, że wraz z końcem produkcji cena każdego egzemplarza pójdzie mocno w górę.
8.

Obok „zwykłego” McLarena P1 istnieje jeszcze McLaren P1 GTR, który ma wyłącznie torowe przeznaczenie. Dysponuje mocą 1000 KM i momentem obrotowym na poziomie 1000 NM, do setki rozpędza się w 2,3 s, waży ok. 1350 kg i kosztuje 2 miliony funtów. Tutaj obejrzycie jego kosmiczne wnętrze.

wnętrzeMcLaren P1 GTR

 
Źródło: drivingline.com, carscoops.com, jalopnik.com, mancaveautos.wordpress.com

 

 
Przeczytaj też: 8 faktów na temat Ferrari F12tdf, Carrery GT, Bugatti Veyron


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze