Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
Alfa Romeo wraca na salony i robi to z wielkim przytupem. Następcą modelu 159 jest Giulia – w muzeum Alfy Romeo w Arese zaprezentowano jej ekstremalną wersję.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde posiada podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik o pojemności 3-litrów, który został zbudowany dzięki współpracy z inżynierami Ferrari. Jednostka generuje 510 KM, a deklarowane przyspieszenie do setki wynosi 3,9 s. To czyni z Alfy Romeo Giulia QV godnego konkurenta dla BMW M3 i całej reszty niemieckich pocisków.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio VerdeMa idealny rozkład masy – w proporcjach 50/50.
Pojazd cechuje się krótkimi zwisami i długą maską silnika. Wyposażony jest w aktywny przedni splitter, który odpowiada za docisk aerodynamiczny i lepszą przyczepność. Elektroniką zarządza system Chassis Domain Control, a za hamowanie odpowiedzialność biorą ceramiczne hamulce.
Waży tylko 1530 kg. Stosunek masy do mocy wynosi zatem 3 kg na KM. Niska masa to efekt zastosowania ultralekkich materiałów, m.in. aluminium (silnik, hamulce, zawieszenie) i kompozytu aluminium, włókna węglowego (m.in. wał napędowy, dach
i maska) oraz tworzyw.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde powstała na nowej płycie podłogowej i będzie dostępna z napędem na tylne koła lub w opcji 4×4. Oficjalny debiut będzie miał miejsce na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu.
Sportowa wersja ze znaczkiem QV brzmi lepiej niż James Brown śpiewający „Sex Machine” po pięciu shotach i trzech kreskach śniegu:
Źródło zdjęć: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze