Jubileuszowy silnik 1,0 EcoBoost i rumuńska Gymkhana
Licznik wyprodukowanych silników w rumuńskiej fabryce Forda w mieście Craiova przekroczył 400 000. Taki wynik został osiągnięty w zaledwie 3 lata od rozpoczęcia produkcji. By uczcić tę wesołą nowinę, firma zaprosiła lokalnego kierowcę rajdowego, Simone Tempestiniego, by wykręcił na asfalcie kilka piruetów a la Ken Block.
Jubileuszowym silnikiem o numerze 400 000 był 1-litrowy, 3-cylindrowy turbodoładowany motor EcoBoost o mocy 125 KM. Jednostka zadebiutowała w 2012 roku pod maską Forda Focusa, a obecnie jest montowana w innych modelach Forda, takich jak Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect oraz Transit Courier. W rumuńskiej fabryce, w której pracuje 800 pracowników, od 2013 roku powstaje również jednostka EcoBoost o pojemności 1,5 l.
Jeśli chodzi o sam silnik 1,0 l EcoBoost – jednostka zdobyła do tej pory kilkanaście nagród i wyróżnień na całym świecie, w tym trzykrotnie tytuł: „Międzynarodowy Silnik Roku”. Podkreśla się jej niskie zużycie paliwa, kulturę pracy, wydajność i elastyczność. Silnik Forda wykorzystuje kompaktową turbosprężarkę o małym momencie bezwładności, która obraca się z prędkościami dochodzącymi do 248 000 obr./min – to ponad 4 000 razy na sekundę, czyli prawie dwa razy szybciej, niż turbosprężarki stosowane w silnikach bolidów F1 z 2014 roku.
Warto przy okazji przypomnieć, że w marcu tego roku Ford Motor Company świętował wypuszczenie 5-milionowego EcoBoost’a (od premiery w 2009 roku).
Zobacz też: Gymkhana po czesku
Źródło: Ford
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze