Dodge Viper ACR – żmija nie tylko na tor
Dodge Viper ACR (American Club Racer) to legenda Nurburgring. W 2011 roku Dominik Farnbacher, prowadząc tego ekstremalnego Vipera, okrążył tor w czasie 7 minut i 12 sekund, bijąc tym samym wynik Lexusa LF-A o całe 2 sekundy. Żmija w najnowszej odsłonie amerykańskiego producenta nie jest całkowicie bez szans, by ten rezultat poprawić.
Dodge Viper ACR – najszybszy , dopuszczony do ruchu ulicznego Viper w historii
Pod maską auta pracuje potężna jednostka V10 o pojemności 8,4-litrów. Silnik generuje 653 KM, a maksymalny moment obrotowy jest na poziomie 812 Nm.
Viper ACR dostępny będzie z dwoma pakietami aerodynamicznymi do wyboru – podstawowym ACR i Extreme Aero. Ten drugi zawiera tylne skrzydło, większy dyfuzor oraz nowy spliter. W tym zestawieniu siła docisku auta podczas jazdy z maksymalną prędkością 285 km/h wynosi aż jedną tonę.
Większość elementów wykonana jest z włókna węglowego. Samochód otrzymał zawieszenie Bilsteina, które posiada możliwość regulacji prześwitu w zakresie 76 mm. Za hamowanie odpowiadają tarcze ceramiczne Brembo (z przodu o średnicy 390 mm, tył – 360 mm). Żmija wyposażona jest w 19-calowe felgi z oponami Kumho Ecsta V720.
Samochód został opracowany z myślą o torze, ale ma homologację drogową. Prezes Dodge’a, Tim Kuniskis, nazwał go najszybszym, dopuszczonym do ruchu ulicznego, Viperem w historii. Żmija do sprzedaży trafi w 2016 roku.
Zerknij też na: Dodge Charger SRT Hellcat – zły sen ekologów i Dodge Challenger SRT Hellcat – wóz z piekła rodem
Źródło zdjęć: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze