Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition

Amerykanie mają bardzo pojemne słowo „badass”, które trudno przetłumaczyć na język Słowackiego i Mickiewicza, bez użycia co najmniej dwóch przekleństw i trzech wykrzykników. A i one nie są w stanie do końca oddać tego pozytywnego wydźwięku, który kryje się za tym wyrazem. Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition to „badass” jakich mało.

Donkervoort3

Założyciel firmy, Joop Donkervoort, jest spadkobiercą filozofii Colina Chapmana, który reprezentował bezkompromisowe podejście do budowy aut i stawiał na niską masę i moc silnika. Donkervoort jest ręcznie składany i superlekki. Waży zaledwie 700 kilogramów, a napędza go 2,5-litrowa, 5-cylindrowa jednostka TFSI z Audi.

Donkervoort2

Najnowszy pojazd z rodziny aut Donkervoort – D8 GTO Bare Naked Carbon Edition – to kamień milowy w 37-letniej historii przedsiębiorstwa. Samochód jest niemal w całości wykonany z włókna węglowego. Materiał ten znajdziemy m.in. w panelach drzwi, ramach okiennych, progach, przykryciu silnika, obudowie reflektorów, desce rozdzielczej, siedzeniach czy pasach bezpieczeństwa. Unikalna powłoka UV, którą pokryty jest Donkervoort, może być błyszcząca lub matowa.

Donkervoort1

Żeby stać się posiadaczem pojazdu od Donkervoorta, trzeba zapisać się na listę, wpłacić zaliczkę w wysokości 50 000 dolarów i uzbroić w cierpliwość. Czas oczekiwania wynosi nawet ponad 12 miesięcy. Każdy egzemplarz jest personalizowany pod właściciela i wyposażony zgodnie z jego oczekiwaniami. Pod uwagę brane jest również doświadczenie kierowcy oraz przyszłe użytkowanie auta (wersja drogowa bądź torowa).

Cena auta w specjalnym wydaniu nie jest znana, ale zważywszy na duże ilości włókna węglowego, można przypuszczać, że grubo przekroczy 200 000 dolarów. Tutaj znajdziecie więcej informacji na temat specyfikacji technicznej i „uzbrojenia” podstawowego modelu D8 GTO w wersji touring i performance.

 

Źródło: donkervoort.com, jalopnik.com

Komentarze