Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Super bezpieczna Tesla Model S

Tesla model S jest bezdźwięczna jak amerykański dron szpiegujący, który unosi się nad domem Kim Dzong Una, ma bardziej niż świetne przyspieszenie (ok. 4,5 sekundy do setki), a od niedawna posiada również status najbezpieczniejszego samochodu, jaki został dopuszczony do ruchu w USA. Tak uznała National Highway Traffic Safety Administration, agencja odpowiedzialna za ocenę stanu bezpieczeństwa drogowego w Stanach Zjednoczonych. Elektryczny mocarz otrzymał w teście 5 gwiazdek we wszystkich badanych kategoriach. Wynik taki osiąga zaledwie około 1% testowanych samochodów.

tesla model S


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Na firmowej stronie poświęconej modelowi możemy przeczytać, skąd bierze się taki sukces.

Primo konstrukcja. Z racji tego, że Tesla nie posiada silnika, cała przestrzeń przed kabiną pasażerską stanowi strefę zgniotu. Baterie, które znajdują się pod podłogą dodatkowo usztywniają samochód, a inaczej ulokowany środek ciężkości niż w typowym pojeździe z silnikiem z przodu wpływa na zmniejszenie przeciążenia oddziałującego na kierowcę i pasażerów.

Secundo – drzwi. Elon Musk przyznaje, że przy ich konstrukcji inspirowano się technologią, którą zastosowano w księżycowym lądowniku Apollo. Drzwi są bardzo odporne na uderzenie dzięki aluminiowym elementom, które rozpraszają energię powstałą przy zderzeniu. O ile w przypadku głośnej katastrofy lotniczej były wątpliwości zatytułowane „brzoza kontra skrzydło”, o tyle w przypadku zderzenia Tesli z słupem podobno takich wątpliwości nie ma. Przynajmniej na filmie. 1-0 dla Tesli.

Tertio – dach. Nie ma jeszcze powiedzenia „dach jak u Tesli”, ale może już niebawem taki termin trafi do słownika związków frazeologicznych. Dach jest odporny, bo konstrukcja nadwozia jest odporna, a za wszystkim stoi niski środek ciężkości (akumulatory umieszczone w podłodze). To on sprawia, że dachowanie w przypadku Tesli jest mało prawdopodobne. Również jej „sprasowanie” do zadań łatwych nie należy – przekonała się o tym maszyna, która miała za zadanie przetestować wytrzymałość dachu na zgniatanie.

Quarto – modele aut, które posiadają opcjonalny rząd siedzeń w tyle są również wyposażone w extra zderzak. Test wykazał również, że w przypadku zderzenia czołowego i bocznego trzeci rząd siedzeń jest najbezpieczniejszy.

Quinto – wyniki testów pokazały przy okazji, że baterie stosowane do napędu Tesli nie są tak łatwopalne, jak to wielokrotnie miało miejsce w przypadku litowo-jonowych akumulatorów Fisker Karmy.

Obejrzyjcie filmy:

 

 

Źródło: teslamotors.com, youtube


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze