Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Urok klasyka – Lamborghini Countach

Pamiętam, że obrazek z tym autem miał numer 68 i był swoistym białym krukiem. Ciężko było go zdobyć, a jeśli komuś już się ta sztuka udała, to mógł go używać bez najmniejszych problemów jako środek płatniczy w szkolnym sklepiku.

Countach to jednak nie tylko superbohater serii obrazkowej z autami z brzoskwiniowej gumy Turbo – to przede wszystkim wszechwładny król plakatów w szarych latach PRL-u. Wisiał na wielu polskich meblościankach i był bardziej popularny od gorącej Sabriny, długowłosej Violetty Villas, czy równie kudłatych chłopaków z zespołu Milli Vanilli, którzy, jak się później okazało, nie potrafili śpiewać inaczej niż z playbacku.

countach2


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Lamborghini Countach zadebiutowało w 1971 roku na salonie samochodowym w Genewie jako następca Miury, ale problemy techniczne z silnikiem sprawiły, że produkcja ruszyła dopiero 3 lata później (trwała aż do 1990 roku). Podczas gdy reszta świata koncentrowała się na produkcji aut z płynną linią nadwozia, Lambo zaprezentowało coś innego – piekielnie niski samochód z licznymi wlotami powietrza, o ostrych krawędziach i niezwykle kanciastej sylwetce. Futurystyczny design budził powszechną ciekawość, a unoszone do góry drzwi stały się z czasem znakiem rozpoznawczym marki Lamborghini.

countach3

Wnętrze swoją surowością (wyjąwszy skórzane siedzenia) przypominało wystrój gotyckiej katedry. Nie znajdowało się tu nic, co by mogło rozpraszać uwagę kierowcy podczas jazdy. A ta mogła być naprawdę szybka. Za sprawą 4-litrowego silnika, który wytwarzał 375 koni, Lambo było w stanie osiągnąć 316 km/h.

countach

Auto było oryginalne i szybkie, ale nie pozbawione wad – wąskie i wysokie opony wpływały na kiepskie właściwości trakcyjne, a problemy ze skrzynią biegów i sprzęgłem były chlebem powszednim dla jego właścicieli.

W otchłani Internetu znalazłem film, który pokazuje odrestaurowany model Countacha z prywatnej kolekcji. Jego właścicielem był niegdyś mistrz Formuły 1 z 1978 roku – Mario Andretti. Zobaczcie, jak to chodzi:

 

Źródło: carscoop.blogspot.com, zdjęcia: vs-design.tumblr.com/

 


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze