Twój blog motoryzacyjny

Żuk

Coraz trudniej zauważyć go na ulicy. Stuknęły mu niedawno 53 lata (seryjna produkcja ruszyła w lipcu 1959 roku), ale zawsze wyglądał nad wyraz poważnie. Trzeba jednak pamiętać, że był produkowany ponad 40 lat w niezmienionej formie. Ostatni Żuk zjechał z taśmy 13 lutego 1998 roku, a łącznie powstało 587 tysięcy egzemplarzy.

Pomimo tego, że konstrukcja Żuka jest mniej pasjonująca od struktury układu rozrodczego muszki owocowej, to wspominamy ten samochód z pewnym rozrzewnieniem. W czasach PRL-u był niezastąpiony w wielu sytuacjach. Woził gruz, transportował ludzi i zwierzęta, był wykorzystywany przez straż pożarną. Znajdował odbiorców nie tylko w kraju, ale i za granicą. Z powodzeniem eksportowano go do Egiptu. Grał także w filmach. Pamiętacie ten fragment?

 

Również i dzisiaj można spotkać pasjonatów, którzy mają do Żuka szczególny sentyment. 22 września ma się rozpocząć 22 dniowa wyprawa dookoła Półwyspu Bałkańskiego 22 letnim Żukiem. Organizatorom eskapady z projektu ‘Dookoła’ życzymy powodzenia i trzymamy kciuki za samą wyprawę oraz Żuka!

Źródło: auta-prl.pl i dookola.eu/pl, youtube

 

 

 

 

 

 


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze